روابطعمومی وزارت میراث فرهنگی از اجرای فاز عملیاتی سند استراتژی ملی صادرات گردشگری ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بینالمللی تجارت خبر داد.
زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری، اعلام کرد ٰکه فاز عملیاتی سند استراتژی ملی صادرات گردشگری ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بینالمللی تجارت (ITC) اجرایی میشود. وی در این رابطه اذعان داشت:
نظر به اهمیت صنعت گردشگری در کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بینالمللی تجارت (ITC)، موضوع گردشگری را بهعنوان یکی از اولویتهای اساسی در تدوین اسناد ملی استراتژی صادرات ایران عنوان کردند و با پیگیریهای معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ سند استراتژی ملی صادرات گردشگری کشور تهیه و تدوین شد.
شفیعی با اشاره به شناسایی مزایای رقابتی گردشگری در چهار حوزه تخصصی گردشگری جامعهمحور، اکوتوریسم و طبیعتگردی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی-تاریخی در این سند، از برنامهریزی برای بهرهبرداری بهینه از این مزایا خبر داد و گفت:
بر اساس پیگیریهای بهعمل آمده از سوی این وزارتخانه برای عملیاتی کردن استراتژیها و برنامههای تعیین شده، سازمان توسعه تجارت ایران هماهنگیهای لازم را با مراجع ذیربط یعنی مرکز تجارت بین المللی (ITC) بهعمل آورده و خانم ماریه کلود را بهعنوان مدیر اجرایی پروژه معرفی کرد.
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان سازمان توسعه تجارت و ITC برای همکاری در تدوین سند استراتژی ملی صادرات در بخش گردشگری، از آمادگی معاونت گردشگری برای حمایت از این پروژه در راه رسیدن به نتایج مطلوب خبر داد و اظهار کرد:
طی جلسه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ که با حضور نام برده، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری و مشاور بینالملل سازمان توسعه تجارت سازمان یاد شده برگزار شد؛ ضمن تاکید بر لزوم جلب مشارکت حداکثری بخش خصوصی در اجرایی شدن استراتژیها، مقرر شد؛ اهم برنامههای اقدام قابل اجرا از سوی این وزارتخانه تعیین و اعلام شود.