بلیط پروازهای داخلی گران می‌شود

بلیط پروازهای داخلی گران می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای بلیط هواپیما از ۱۳ دی‌ماه سال جاری و افزایش چهار درصدی نرخ بلیط خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تخصیص قانون مالیات برارزش برای بلیط هواپیما، از الزام شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن به سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد. وی در این رابطه اظهار کرد:

با توجه به اینکه در قانون مذکور عوارض شهرداری برروی بلیط هواپیما پیش‌بینی نشده است و بخشی از ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به‌عنوان سهم شهرداری منظور می‌شود، لذا با حذف شدن عوارض شهرداری از ۱۳ دی ماه چهار درصد به قیمت بلیط پروازهای داخلی و ۹ درصد به قیمت بلیط پروازهای خارجی به‌عنوان مالیات برارزش افزوده اضافه خواهد شد.

اسعدی سامانی ضمن تاکید بر اینکه مالیات برارزش افزوده دریافتی از مسافر به جیب ایرلاین نمی‌رود و مستقیما باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود، تصریح کرد:

شرکت‌ها در راستای تدبیر دولت برای کاهش هزینه سفرهای هوایی با مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی کشوری برای ارائه تسهیلات و تخفیف‌های داشته‌اند، از اول آذر ماه حدود ۱۵ درصد نرخ‌های خود را کاهش دادند و سقف نرخ جدید مسیرهای مختلف پروازی تعیین و همه شرکت‌ها از اول آذر سقف‌های نرخی جدید را رعایت می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تعهد ایرلاین‌ها مبنی بر رعایت سقف نرخ تعیین‌شده، از نظارت و کنترل سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از هرگونه اجحاف و گران‌فروشی احتمالی در شبکه توزیع سقف نرخی مسیرهای پروازی خبر داد و گفت:

نرخ بلیط هواپیما شناور و تابع شرایط عرضه و تقاضا متغیر و با رعایت سقف نرخ اعلام شده است و با توجه به قیمت تمام شده هر ساعت شرکت‌ها نرخ‌های خود را با توجه به شرایط بازار مدیریت می‌کنند.

مقصود اسعدی سامانی عرضه بلیط هواپیما را با قیمت‌های پایین‌تر از نرخ مصوب، به‌دلیل برخی از ایرادها و کاستی‌های احتمالی در آن پرواز دانست. وی با اشاره به اینکه همه شرکت‌های هواپیمایی در کشور تحت فشار و آسیب‌های ناشی از تحریم، افزایش نرخ ارز، تورم و تبعات ناشی از بیماری کرونا هستند، خاطرنشان کرد:

ارزان فروشی که ناشی از نادیده گرفتن الزامات ایمنی و رعایت استانداردهای پرواز باشد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست و کسانی‌که تاکید بر ضرورت ارزان فروشی شرکت‌ها دارند، باید توجه کنند که برخی از تصمیمات آنان منجر به افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه سفرهای هوایی شده است.

اسعدی سامانی تصویب قوانین برای وضع عوارض مختلف برروی بلیط یا مالیات برارزش افزوده را موجب افزایش قیمت بلیط هواپیما دانست و گفت:

ایرلاین‌های کشور بدون اینکه نفعی ببرند، مامور وصول عوارض مختلف برای برخی از دستگاه‌های کشور شده‌اند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *