بهترین غذا برای مسافرت با قطار

بهترین غذا برای مسافرت با قطار

قطار یکی از راه‌های حمل‌ونقل به حساب می‌آید و افراد بسیار زیادی آن را به منظور مسافرت انتخاب می‌کنند. اگر مسیرتان طولانی باشد، به احتمال زیاد گرسنگی به شما فشار وارد خواهد کرد؛ به همین دلیل باید به دنبال بهترین غذا برای مسافرت با قطار باشید. در این مطلب لیستی از غذاها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا بتوانید سفری بدون مشکل را برای خودتان رقم بزنید؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مواد غذایی پروتئینی و فیبردار را فراموش نکنید

مناسب ترین غذا برای مسافرت با قطار باید دارای پروتئین و فیبر باشد تا در طول مسیر مشکلی برایتان به وجود نیاید. وقتی در غذاهای شما این مواد وجود داشته باشند، می‌توانند مدت زیادی شما را سیر نگه دارند که یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید. حتماً گنجاندن گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، میوه و سبزیجات در چک لیست غذایی خود را از یاد نبرید. البته لازم به ذکر است اگر هوا گرم باشد، احتمال فاسد شدن موادی همچون گوشت بسیار افزایش پیدا می‌کند؛ از این رو به شما توصیه می‌کنیم یک صندوق خنک‌کننده داشته باشید تا خیالتان از بابت فاسد نشدن مواد راحت باشد.

حتماً تنقلات سالم داشته باشید

از دیگر مواردی که می‌توانید هنگام سفر با خود به همراه داشته باشید، تنقلات سالم است. تنقلات به عنوان میان وعده می‌توانند بخشی از انرژی شما را تأمین کنند. خرما، بیسکویت، آجیل، نان و پنیر و گردو و ساندویچ‌ ساده عسل و کره گزینه‌های مناسبی برای سفر شما هستند. با داشتن این تنقلات دیگر نیازی نیست به رستوران‌های بین راه بروید.

تهیه ساندویچ‌های سرد را به عنوان بهترین غذا برای مسافرت با قطار در اولویت قرار دهید

اگر برای مسافرت با قطار به دنبال غذاهای ساده هستید که نیاز به گرم کردن نداشته باشند، پیشنهاد ما به شما ساندویچ‌ سرد است. این ساندویچ‌ها علاوه بر اینکه ماندگاری نسبتاً خوبی دارند، می‌توانند انرژی لازم را نیز به شما ببخشند. از بهترین این ساندویچ‌ها می‌توانیم به ژامبون، الویه، تست کالباس و پنیر و… اشاره کنیم. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است تهیه این ساندویچ‌ها نیازمند هزینه بالایی نیست و همچنین در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه می‌شوند؛ از این رو چند ساعت قبل از ترک خانه، آن‌ها را درست کنید و در یک ظرف مخصوص بچینید.

استانبولی یک غذای خوشمزه برای سفر شما است

از استانبولی می‌توان به عنوان بهترین غذا برای مسافرت با قطار یاد کرد. ایرانیان جزو افرادی قرار می‌گیرند که به غذاهای برنجی علاقه بسیار زیادی نشان می‌دهند؛ به همین علت می‌توانید در غذای سفری خود تنوع بدهید و نسبت به تهیه استانبولی اقدام کنید. این غذا هم دستور پخت ساده‌ای دارد و هم بسیار خوشمزه است و می‌تواند به عنوان ناهار یا شام مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین اگر جای کافی دارید، می‌توانید سالاد شیرازی را نیز در کنار غذای خود تهیه کنید.

غذاهای کنسروی انتخاب بدی نیستند

اگر نمی‌خواهید خودتان را در دردسر پخت و پز بیندازید، بهترین انتخابی که می‌توانید از آن استقبال کنید، غذای کنسروی است. امروزه غذاهای کنسروی از تنوع بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در طول مسیر به کمک شما بیایند. تن ماهی، کنسرو لوبیا و قارچ، عدسی، خوراک بادمجان و… از مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند. همچنین برای اینکه از مسمومیت‌ها جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را قبل از مصرف به خوبی بجوشانید.

هویج پلو؛ بهترین غذا برای مسافرت با قطار

انتخاب دیگری که می‌توانیم با شما به اشتراک بگذاریم، هویج پلو است. این غذای خوش‌طعم ایرانی می‌تواند مهمان لحظه‌های شما در قطار باشد. مزیتی که هویج پلو دارد این بوده که می‌توان آن را بدون هیچ‌گونه گوشتی طبخ کرد؛ از این رو بدون اینکه نگران فاسد شدن باشید، می‌توانید از آن تا رسیدن به مقصد لذت ببرید. البته می‌توانید عدس پلو را نیز در لیست غذاهای پیشنهادی در طول سفر قرار دهید. مطمئن باشید از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

ساندویچ ماکارونی یک انتخاب بی‌نظیر است

پیشنهاد بعدی ما به شما به عنوان بهترین غذا برای مسافرت با قطار ساندویچ ماکارونی است. این غذا محبوب همه سنین است؛ به همین علت با خیالی راحت می‌توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید. سرو این غذا با انواع سس‌ها بسیار خوشمزه است و از آنجایی که به شکل ساندویچ تهیه می‌شود، به راحتی می‌توانید آن را نوش جان کنید. برای اینکه زمان نگهداری آن نیز طولانی‌تر شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم از افزودنی‌های گوشتی استفاده نکنید.

انواع کوکو و کتلت در انتظار شما هستند

اگر به دنبال غذای ساده و جمع‌وجور هستید، می‌توانید از انواع کوکو و کتلت استقبال کنید. کوکو سبزی و کوکو سیب‌زمینی علاوه بر طعم خوب، نیاز به بودجه چندان زیادی ندارند. همچنین به سادگی درست می‌شوند و سرو آن‌ها نیز راحت است؛ از این رو از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای مسافرت با قطار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *