تغییر سبک زندگی در دُبی همزمان با رشد حاشیه‌ها و تنوع اجتماعات شهری

تغییر سبک زندگی در دُبی همزمان با رشد حاشیه‌ها و تنوع اجتماعات شهری

دُبی به‌خاطر آسمان‌خراش‌ها، مراکز تجاری لوکس، معماری فوق‌مدرن و حال‌وهوای سرزنده‌اش معروف است. اما جدا از هتل‌ها و سواحل تجملی و ویلاهای مناطق پالم و مارینا، این شهر حاشیه‌های مسکونی جذابی هم دارد که اخیرا رشد چشمگیری داشته‌اند.

همزمان با توسعهٔ دُبی، مناطق مسکونی آن هم تغییر کرده‌اند و بسیاری از ساکنان، به‌ویژه پس از همه‌گیری، از آپارتمان‌ها به‌سوی خانه‌های تک‌واحدی و ویلاهای حاشیهٔ شهر رفته‌اند، یعنی مناطقی که سبک زندگی خاص خود را دارند.

جمیرا آیلند نیز یکی از مناطق خصوصی دُبی است که ویلاهایش در ۴۶ جزیرهٔ کوچک و در میان دریاچه‌ها و فضای سبز بنا شده‌اند. ۸ هزار ساکن این منطقه سوپرمارکت‌ها و کلاب‌ها و تسهیلات رفاهی مخصوص خود را دارند.

شیلا اودرا دو فرزند دارد و ساکن جمیرا آیلند است. او می‌گوید:‌«ما وقتی دخترمان ۶ ماهه بود به اینجا آمدیم و واقعا نمی‌دانستیم دنبال چه هستیم. اما اینجا کلی پارک، مسیر سبز، فضای طبیعی و کلوپ مشترک دارد. و اینها واقعا باعث می‌شود احساس می‌کنید جز اهالی محل‌ و اجتماع اینجا هستید. و واقعا وقتی بچه دارید این هم‌محلی بودن نکتهٔ مهمی است.»

بسیاری از ساکنان جمیرا آیلند آن را خانهٔ خود می‌دانند. گرچه باشگاه و استخر و رستوران به خانهٔ همه نزدیک نیست اما ساکنان اینجا اینها را در کنار امتیازات دیگر پذیرفته‌اند به عنوان کسانی که همه از کشور اصلی خود دوراند و اینجا کنار هم زندگی می‌کنند.

منطقه دبی هلیز را یکی از بزگترین شرکت‌های ساخت‌وساز اینجا برپا کرده است. اِمار با وسعتی ۱۱ میلیون متر مربعی شهری درون شهر است و تعداد زیادی ویلا و آپارتمان، مدرسه، بیمارستان، مرکز خرید و حتی زمین گلف حرفه‌ای دارد.

لوئز هتلی که خانه‌ای در منطقهٔ دبی هیلز خریده می‌گوید: «من حدود ۲۶ سال است که ساکن دبی‌ام و در جاهای مختلفش زندگی کرده‌ام، و همیشه دنبال جایی بوده‌ام که تسهیلات بیشتری داشته باشد و زندگی‌ام را آسان‌تر کند. جایی که همه‌چیز نزدیکش باشد. اما همزمان به دنبال سرمایه‌گذاری روی ملک هم هستم، بنابراین چیزی می‌خواهم که بعد خوب فروش برود.»

او می‌گوید نکتهٔ جالب برای بسیاری از گردشگران آن است که بیشتر مردم این شهر سبک زندگی معمولی دارند.

دُبی هرچند محله‌ها شیک و انحصاری زیادی دارد اما محلات و اجتماعات حاشیه‌ای آن رشد چشمگیری داشته‌اند، و هر روز افراد بیشتری به سراغ این سبک زندگی می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *