تمام کشورهای اروپایی که می‌توانید بدون واکسن یا نتیجه تست کرونا به آن‌ها سفر کنید

تمام کشورهای اروپایی که می‌توانید بدون واکسن یا نتیجه تست کرونا به آن‌ها سفر کنید

پس از گذشت نزدیک به دو سال از وضع محدودیت‌های کرونایی در کشورهای اروپایی، قوانین سفر به قاره سبز رفته رفته به روال عادی خود بازگشته است.

تعداد کشورهایی که تمامی محدودیت‌های ورودی مرتبط با کووید-۱۹ را حذف کرده‌اند در حال افزایش است و بسیاری نیز قوانین داخلی در مورد ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را کنار گذاشته‌اند.

اما کدام کشورهای اروپایی هستند که گردشگران می‌توانند بدون واکسن یا آزمایش کرونا به آن‌ها سفر کنند؟

اتریش

اتریش یکی از آخرین کشورهای اروپایی بود که قوانین محدودیت‌زا به روی گردشگران خارجی را لغو کرد. از ۱۶ مه، هیچ مدرکی مبنی بر واکسیناسیون، بهبودی یا جواب تست منفی برای بازدید از پایتخت تاریخی وین لازم نیست.

در این کشور همچنین قوانین کرونایی از جمله نیاز به استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی برداشته شده‌اند.

بلغارستان

بلغارستان در آغاز ماه مه از ورود تمامی مسافران را آزاد اعلام کرد. وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای تایید کرد که هیچ مدرکی برای کووید-۱۹ مورد نیاز نیست، بنابراین همه آزادند تا از مناظر متنوع بلغارستان از کوه‌های آن گرفته تا سواحل زیبای ساحل سیاه لذت ببرند. استفاده اجباری ماسک نیز مدت‌هاست که در این کشور لغو شده است.

کرواسی

با لغو تمامی قوانین ممنوعیت مربوط به کرونا در ۳ مه، گردشگران اجازه خواهند داشت در تابستان امسال، بدون دغدغه درباره مدارک مورد نیاز مربوط به کووید-۱۹ به سوی کرواسی حرکت کنند.

این «سرزمین هزار جزیره» می‌تواند مقاصد متعددی برای گردشگران داشته باشد.

جمهوری چک

پس از تشدید مجدد قوانین مربوط به کووید-۱۹ و الزامی کردن نتیجه تست کرونا برای ورود خارجی‌ها در دسامبر و در اوج شیوع سویه اومیکرون، جمهوری چک در ۹ آوریل ۲۰۲۲ تمامی محدودیت‌ها و اجبارهای مرتبط با کرونا را برای ورودی‌های بین‌المللی حذف کرد. دیگر نیازی به زدن ماسک در اکثر مکان‌های عمومی نیست، هرچند وسائل حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها از این قانون استثنا شده‌اند.

دانمارک

به لطف نرخ بالای واکسیناسیون در این کشور، دانمارک اولین کشور اتحادیه اروپا بود که تمامی محدودیت‌های داخلی کووید-۱۹ را در ابتدای فوریه لغو کرد. در ۲۹ مارس ۲۰۲۲ نیز کلیه الزامات برای ورودی‌های بین‌المللی لغو شد.

یونان

پس از وضع و لغو‌‌های زیاد، که با اوج‌گیری و فروکش کردن موج‌های شیوع کرونا متناسب بود، یونان به صورت رسمی تمام اقدامات مربوط به کووید-۱۹ را در ۱ مه ۲۰۲۲ حذف کرد.

پوشیدن ماسک همچنان در داخل کشور اجباری است، اما برای بسیاری از گردشگران جزایر یونان این قانون عملا به آن صورت دست و پا گیر نخواهد بود.

مجارستان

به لطف حذف همه محدودیت‌های ورودی مرتبط با کووید برای سفر به مجارستان، بوداپست می‌تواند بار دیگر مقصدی برای تعطیلات تابستانی گردشگران قرار گیرد. در این کشور دیگر هیچ قانونی برای فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد و زدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی یا مکان‌های عمومی سرپوشیده نیز دیگر اجباری نیست.

ایسلند

همه محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ در ایسلند در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲، هم برای مسافران بین‌المللی و هم برای شهروندان در داخل کشور برداشته شده است.

زدن ماسک دیگر در هیچ کجا اجباری نیست و هیچگونه تدابیری برای فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد. با این حال، این کشور هنوز تست و قرنطینه را برای کنترل شیوع کووید-۱۹ تشویق می‌کند.

ایرلند

ایرلند با برداشتن تمامی محدودیت‌های ورودی مرتبط با کووید-۱۹ در ۶ مارس ۲۰۲۲، گردشگران دوستدار این کشور را خوشحال کرد. رفع محدودیت‌ها شامل داشتن فرم واکسیناسیون، تست قبل از ورود به کشور و همینطور فرم مکان‌یاب مسافر می‌شود. استفاده از ماسک هم که چند هفته قبل از آن، در ۲۸ فوریه، اختیاری شده بود.

لتونی

گردشگران از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس یا بریتانیا همگی می‌توانند بدون نیاز به انجام آزمایش، اثبات واکسیناسیون یا گذراندن دوره قرنطینه وارد لتونی شوند. با این حال اگر از کشوری ثالث به لتونی سفر می‌کنید، هنوز به اثبات واکسینه بودن خود یا نتیجه تست منفی نیاز دارید.

استفاده از ماسک FFP2 نیز در حمل و نقل عمومی اجباری است.

لیتوانی

در اواسط ماه فوریه زمانی که لیتوانی اعلام کرد تمام شرایط ورود مسافران از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و همچنین تعدادی دیگر از جمله بریتانیا، ایالات متحده و نیوزلند را لغو می‌کند، این کشور به یکی از بی‌دردسرترین مقصد‌های اروپایی برای گذراندن تعطیلات تبدیل شد.

با این حال شما در آن‌جا همچنان ملزم به زدن ماسک در وسائل نقلیه عمومی هستید.

مادیرا

هرچند پرتغال هنوز به مدرک واکسیناسیون یا نتیجه تست کووید-۱۹ احتیاج دارد، با این حال جزیره پرطرفدار مادیرا که بخشی از این کشور به شمار می‌رود تمامی الزامات ورود مرتبط با کرونا را برای گردشگران حذف کرده است.

اگرچه زدن ماسک به صورت در مکان‌های عمومی سرپوشیده و همراه داشتن مدرک واکسیناسیون برای ورود به رستوران‌ها، بارها و مکان‌های دیگر همچنان اجباری است.

مونته نگرو

این سرزمین کمتر شناخته شده بالکان در اواسط مارس ۲۰۲۲ همه محدودیت‌های ورودی را لغو کرد. همچنین برای ورود به مراکز عمومی در اینجا دیگر نیازی به همراه داشتن پاسپورت واکسن نیست.

مونته‌نگرو با این حال دستور ماسک خود را برای مکان‌های عمومی سرپوشیده حفظ کرده است که این قانون شامل رستوران‌ها، بارها و هتل‌ها می‌شود.

نروژ

«بدون آزمایش، بدون قرنطینه، بدون ثبت‌نام!»

این سیاست نروژ برای ورود گردشگران از ۱۲ فوریه ۲۰۲۲ بدین سو بوده است، زمانی که این کشور شمال اروپا تمامی الزامات ورود کووید-۱۹ را برای مسافران بین‌المللی حذف کرد.

تمامی قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک در نروژ نیز حذف شده‌اند.

لهستان

در ۲۸ مارس ۲۰۲۲، لهستان قرنطینه هنگام ورود، اثبات واکسیناسیون و الزامی بودن تست قبل از ورود را لغو کرد. وضعیت جدید برای همه افراد، چه کسانی که از کشورهای غیر‌شنگن وارد می‌شوند و چه شهروندان کشورهای عضو معاهده شینگن وارد می شوند، یکسان اعمال می‌شود.

لهستان همچنین تمامی قوانین مربوط به استفاده از ماسک در اماکن عمومی را حذف کرده است.

رومانی

این کشور اروپای شرقی در ۹ مارس تمامی موارد قرنطینه، تست و ردیابی مسافر را برای گردشگران بین‌المللی لغو کرد. همزمان زدن ماسک نیز که اجباری بود لغو شده است.

صربستان

صربستان همه قوانین ورود را در ۳ مه، مطابق با تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی، کنار گذاشت.

اسلوونی

سفر به این کشور بالکان از ۱۹ فوریه بسیار آسان‌تر شده است چرا که تمام اجبارهای مرتبط مرتبط با کووید-۱۹ را برای بازدیدکنندگان، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون‌شان، حذف کرده است.

گرچه همچنان باید در وسایل نقلیه عمومی و مکان‌های عمومی سرپوشیده از ماسک استفاده کنید.

سوئد

در ۱ آوریل سوئد نیز همگی الزامات ورود مرتبط با کووید-۱۹ را برای بازدیدکنندگان خارجی حذف کرد. این بدین معنی است که صرف نظر از اینکه از کجا وارد می شوید، دیگر نیازی به ارائه مدرک برای واکسیناسیون یا تست منفی کووید ندارید.

سوئیس

سوئیس نیز اعلام کرده است که از ۲ مه تمام قوانین محدودیت‌زای مرتبط با کرونا را برای بازدیدکنندگان بین‌المللی حذف می‌کند.

قبل از این تاریخ، مسافران باید مدرک واکسیناسیون خود را نشان می‌دادند. این کشور آلپ همچنین در ۱ آوریل استفاده اجباری از ماسک را لغو کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *