رونمایی از طرح بیمه بیکاری جدید امارات متحده عربی

رونمایی از طرح بیمه بیکاری جدید امارات متحده عربی

موضوع امنیت شغلی در سالهای اخیر و پس از همه گیری ویروس کرونا در سطح جهانی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته است. در ماه مه، امارات متحده عربی یک طرح بیمه بیکاری جدید را رونمایی کرد که به افراد در بخش دولتی و خصوصی کمک مالی می کند. طرح اجباری جدید در اوایل سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

انتظار می رود که هزینه های بیمه بیکاری سالانه از ۱۰ تا ۲۵ یورو برای پوشش های اولیه متغیر باشد. این طرح شامل پرداخت ۶۰ درصد حقوق پایه کارگر تا سقف ۵۰۰۰ یورو در ماه برای یک دوره ثابت است.

عبدالرحمان الاعور، وزیر منابع انسانی امارات می گوید: «مزایا برای همه نیروی کار در امارات اعم از شهروندان اماراتی یا مقیم امارات و در سطوح مختلف امارات در دسترس خواهد بود. این ویژگی، ماهیت بازار کار امارات متحده عربی بوده است به این معنا که بازار کاری بسیار باز، بسیار پویا و بسیار جذاب است. ما اصلاحات و سیاست‌هایی را ارائه می کنیم که به کارگران و افرادی که در این بازار کار مشارکت می کنند این امکان را می دهد تا از سیاست های تامین اجتماعی بهره مند شوند و شبکه های ایمن برای آنها در صورت بروز هر گونه چالشی که ممکن است در طور اشتغال شان در امارات با آن مواجه شوند، ایجاد می کند.»

هدف این قانون ایجاد سطح جدیدی از ثبات اقتصادی برای افراد و خانواده های آنهاست.

برای ماندن و زندگی در دبی شما به یک ویزای اقامت معتبر نیاز دارید که با وضعیت شغلی شما مرتبط باشد. بر اساس قوانین فعلی، کارمندان مهاجری که شغل خود را از دست می دهند چند ماه فرصت دارند تا یک کار جدید پیدا کنند یا به کشور خود بازگردند. اندرو وینگرو به مدت ۱۸ سال در دبی زندگی می کند و می گوید که او به طور کلی خوش شانس بوده است اما چندین سال پیش اخراج شده است و دوره‌ای استرس زا را تجربه کرده است.

طرح بیمه بیکاری که به تازکی اعلام شده است همراه با اصلاحات اخیر در قوانین مهاجرت و کار به این معنی است که کارمندان در شغل و آینده شان احساس امنیت بیشتری خواهند کرد.

اندرو وینگرو، مدیر گروه رسانه ای «موتیویت» می گوید: «من فکر می کنم هزینه زندگی بالاتر از بریتانیاست. دوره های آموزشی خصوصی است و اگر حقوق نداشته باشید، نمی توانید آنرا حفظ کنید. شما نمی توانید اجاره خانه، ویلا، هزینه های مدرسه و هر چیزی دیگری از جمله هزینه خانواده را بدهید. بنابراین چیزی که بتواند این شکاف بین شغلی که از دست داده اید و شغل بعدی را پر کند، یک راه حل عالی است. باعث آرامش خاطر می شود. فکر می کنم یک راه عالی برای هرکسی است که در اینجا نگران شغل نباشد و بداند که امنیت دارد در وضعیتی که اوضاع خو ب پیش نمی رود و از ترک کشور وحشت نکند چرا که شما احساس می کنید که باید بروید. من فکر می کنم هر چیزی که به مردم آرامش خاطر و ثبات بیشتری از نظر توانایی مالی و زندگی در اینجا بدهد، چیز خوبی است.»

قانون جدید فقط درباره جذب استعداد نیست بلکه حفظ آنها همراه با تغییرات اخیر در قوانین مهاجرت و کار است. طرح جدید تغییرات اساسی در بازار کار ایجاد خواهد کرد.

لودمیلا یامالووا، از شرکت اچ پی ال می گوید: «امارات متحده عربی ارزش ورود استعدادهای خارجی و تداوم کمک به کشور و ساختن کشور را می داند. بنابراین حتی جدای از همه گیری، فکر می کنم که هر کشوری می خواهد اطمینان حاصل کند که می تواند بهترین و بزرگترین استعدادها را جذب کند و نه تنها آنها را جذف کند بلکه در اینجا حفظ کند. بنابراین و برای انجام این کار، بدیهی است که باید از نوعی محافظت و مزایا برای کارمندان و افرادی که واقعا بخواهند بمانند، برخودار باشید.»

طرح بیمه بیکاری با هدف تقویت رقابت پذیری بازار کار و ایجاد یک چتر امنیتی برای کارگران و کارفرمایان در دراز مدت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *