شهربازی آی ام جی (دنیای ماجراجویی آی ام جی)

شهربازی آی ام جی (دنیای ماجراجویی آی ام جی)

سفر به دبی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از انواع تفریح‌های مختلف، سرگرمی‌های جالب، خرید و گشت‌و‌گذار است. شهربازی آی ام جی یکی از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه های گردشگری دبی است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این مجموعه شگفت‌انگیز از مکان‌هایی است که در سفر به دبی «باید» از آن دیدن کنید.

آی ام جی، دنیای ماجراجویی است و بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده‌ دنیا به شمار می‌آید. این شهربازی ارائه‌دهنده‌ انواع بازی‌های هیجان‌انگیز نظیر ترن هوایی و بازی‌های وحشتناک و دلهره‌آور است که آدرنالین شما را به‌شدت بالا می‌برد. اکثر این بازی‌ها بر اساس شخصیت‌های کارتونی ساخته شده‌اند. با کجارو همراه باشید و بیشتر درباره آی ام جی بخوانید.

معرفی شهربازی آی ام جی

آی ام جی، بزرگ‌ترین مجموعه‌ تفریحی سرپوشیده در دنیا است. این مجموعه وسعتی معادل ۱۴۰ هزار مترمربع دارد و می‌تواند در طول روز از ۲۰ هزار گردشگر میزبانی کند؛ مجموعه‌ بزرگی که هزاران جاذبه‌ تفریحی از جمله انواع ترن هوایی و وسایل تفریحی هیجان‌انگیز با موضوع کاراکترهای کارتون نتورک و ابر قهرمان‌های مارول و دایناسورهای متحرک را در خود جای می‌دهد. همچنین این شهربازی پر از مغازه‌های مختلف است و سینمایی بسیار بزرگ دارد.

آی ام جی در یک نگاه

  • مکان: امارات متحده‌ی عربی، دبی، شهر عربی
  • تم: مارول، ماجراجویی در دنیای دایناسوها و دره‌ گمشده، کارتون نتوک، بلوار آی ام جی
  • مالک: گروه Ilyas & Mustafa Galadari
  • تاریخ افتتاح: ۳۱ اوت ۲۰۱۶
  • فصل فعالیت پارک: تمام طول سال
  • وسعت: ۱۴۰ هزار مترمربع

شهربازی آی ام جی کجاست؟

شهربازی آی ام جی در مسیر شیخ محمد بن زاید، در شهر عربی دبی قرار دارد.

  • فاصله شهربازی آی ام جی تا پارک آبی وایلد وادی: ۲۸ کیلومتر
  • فاصله شهربازی آی ام جی تا بازار مدینه جمیرا: ۲۷ کیلومتر
  • فاصله شهربازی آی ام جی تا مرکز خرید امارات: ۲۶ کیلومتر

دسترسی به شهربازی آی ام جی

با مترو

دنیای ماجراجویی آی ام جی، ایستگاه مستقیم مترو ندارد؛ اما با استفاده از تاکسی می‌توانید از ایستگاه‌ متروی مرکز خرید امارات زیر خود را به این مجموعه برسانید. این ایستگاه حدود نیم ساعت با خودرو از آی ام جی فاصله دارد و با تاکسی می‌توانید آن را طی کنید.

از فرودگاه

این مجموعه‌ تفریحی از دو فرودگاه بین‌المللی دبی، دسترسی راحتی دارد. یکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم که در ۵۰ کیلومتری مجموعه قرار دارد و دیگری فرودگاه بین‌المللی دبی که در ۳۰ کیلومتری مجموعه قرار دارد.

از ابوظبی

این مجموعه تفریحی از آنچه که تصور می‌کنید به ابوظبی نزدیک‌تر است. فرودگاه بین‌المللی ابوظبی فقط ۱۲۰ کیلومتر تا این مرکز فاصله دارد.

تاریخچه شهربازی آی ام جی

شهربازی آی ام جی توسط شرکت الیاس و مصطفی گله‌داری (IMG) ساخته شده و بخشی از پروژه‌ شهر عرب و دبی‌لند است که به‌دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ متوقف شد. در آوریل سال ۲۰۱۴ بانک اسلامی ابوظبی، ۱٫۲ میلیارد درهم وام به این پارک اعطا کرد. آی ام جی در حال حاضر ۳٫۶ میلیارد درهم ارزش دارد.

این مجموعه قرار بود در اوایل سال ۲۰۱۴ افتتاح شود؛ اما این تاریخ تا اواخر ۲۰۱۴ به تعویق افتاد و در نهایت در ۳۱ اوت ۲۰۱۶ افتتاح شد.

 

بخش‌های شهربازی آی ام جی

شهربازی آی ام جی از چهار بخش موضوعی تشکیل شده است. همچنین مجموعه‌ سینمایی با ۱۲ پرده، رستوران‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ بخش‌های دیگری از این مجموعه‌ تفریحی هستند که همه‌ اعضای خانواده را سرگرم می‌کنند.

بخش کارتون نتورک

این قسمت یکی از چهار بخش موضوعی پارک محسوب می‌شود که بر اساس شخصیت‌های کارتونی کارتون نتورک طراحی شده است. در این مجموعه اولین سینمای پنج‌بعدی دنیا با نام بن‌تن و بزرگ‌ترین فروشگاه بن‌تن دنیا واقع شده‌اند. انواع رستوران، تعدادی فروشگاه و نمایش‌های زنده از دیگر تفریحات بخش کارتون نتورک هستند.

بخش مارول

یکی دیگر از بخش‌های موضوعی پارک، بخش مارول محسوب می‌شود که بر اساس کاراکترهای محبوب مارول طراحی و ساخته شده است. در این بخش از تفریحاتی جذاب با محوریت شخصیت‌هایی چون هالک، اسپایدر من، ثور و… لذت می‌برید. در این قسمت از پارک نیز رستوران‌ها و فروشگاه‌های موضوعی واقع شده‌اند.

بخش ماجراجویی دایناسور، دره‌ گمشده

مالکیت فکری این قسمت منحصرا متعلق به شرکت آی‌ ام‌ جی است. در این قسمت با ربات دایناسور‌ها و ترن‌های هوایی رو‌به‌رو خواهید شد. از دیگر دیدنی‌های این قسمت می‌توان از دایناسور دزد چابک، سرزمین ممنوعه، غارتگر، چرخ‌و‌فلک و قلعه‌ ماجراجویی نام برد. همچنین در این قسمت می‌توانید از انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها استفاده کنید.

بولوار آی ام جی

چهارمین بخش از پارک جایی برای خوشامدگویی به بازدیدکنندگان و راهنمایی آن‌ها برای ادامه‌ ماجواجویی در بخش‌های دیگر پارک است. در این قسمت، بخشی به‌عنوان هتل تسخیر شده وجود دارد. فروشگاه و رستوران، از دیگر بخش‌های این قسمت از پارک را تشکیل می‌دهند.

 

امکانات شهربازی آی ام جی

  • پارکینگ رایگان آی ام جی ظرفیت بالایی دارد.
  • صندوق امانات برای نگهداری وسایل گردشگران در مجموعه در نظر گرفته شده است که با توجه به ابعاد، قیمت‌‌هایی متفاوت دارند.
  • دستگاه‌های خودپرداز در ورودی اصلی و در مجاورت صندوق‌های امانات در بولوار آی ام جی و در لابی ورودی پارک قرار گرفته‌اند.
  • در این مجموعه مرکز کمک‌های اولیه در بخش دره‌ گمشده آماده‌ پاسخگویی و خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان است.

قوانین شهربازی آی ام جی

ورود به این مجموعه و تهیه‌ بلیط آن به معنی تایید برخی قوانین و مقرراتی است که برای حفاظت از بازدیدکنندگان و حفظ امنیت این مجموعه در نظر گرفته‌اند. این مقررات را می‌توانید به‌طور کامل از سایت رسمی مجموعه دریافت کنید. در ادامه برخی از اقلام ممنوعه را که اجازه‌ ورورد به پارک ندارند عنوان می‌کنیم:

  • انواع سلاح
  • مواد محترقه مثل انواع وسایل آتش‌بازی
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • داروهای غیرمجاز و مواد مخدر
  • لباس‌های نامناسب و توهین آمیز
  • حیوانات خانگی
  • اسکیت، اسکوتر یا کفش‌های چرخ‌دار
  • صندلی‌های تاشو
  • سلفی‌ استیک و سه‌پایه

ساعات بازدید و بلیط شهربازی آی ام جی

این مجموعه‌ تفریحی در تمام ۳۶۵ روز سال، باز است. ساعات کار شهربازی آی ام جی از شنبه تا چهارشنبه از ۱۲ ظهر تا ۹ شب و پنجشنبه و جمعه از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب است. البته این ساعت‌ها ممکن است در روزهای مختلف و به مناسبت‌های مختلف تغییر کند، مانند تعطیلات عید فطر. بلیط ورودی شهربازی آی ام جی (در سال ۲۰۲۱) ۳۲۵ درهم و بسته وی‌آی‌پی ۵۲۴۵ درهم است. برای اطلاعات دقیق‌تر حتما به سایت مجموعه مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول

شهربازی آی ام جی کجاست؟

شهربازی آی ام جی در مسیر شیخ محمد بن زاید، در شهر عربی دبی قرار دارد.

ساعات بازدید شهربازی آی ام جی چیست؟

این مجموعه‌ تفریحی از شنبه تا چهارشنبه از ۱۲ ظهر تا ۹ شب و پنجشنبه و جمعه از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب باز است. البته این ساعت‌ها ممکن است در روزهای مختلف و به مناسبت‌های مختلف تغییر کند، مانند تعطیلات عید فطر.

دلیل شهرت شهربازی آی ام جی چیست؟

آی ام جی بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده‌ دنیا است و هزاران جاذبه‌ تفریحی با موضوع کاراکترهای کارتون نتورک و ابر قهرمان‌های مارول و دایناسورهای متحرک را در خود جای می‌دهد.

بلیط شهربازی آی ام جی چقدر است؟

بلیط ورودی شهربازی آی ام جی (در سال ۲۰۲۱) ۳۲۵ درهم و بسته وی‌آی‌پی ۵۲۴۵ درهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *