قصد اتحادیه اروپا برای گردشگران و مسافران کاملاً واکسینه شده Covid از ماه ژوئن

قصد اتحادیه اروپا برای گردشگران و مسافران کاملاً واکسینه شده Covid از ماه ژوئن

کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد با یک پیش‌شرط به مسافران واکسینه شده اجازه دهد وارد منطقه شنگن شوند. در صورتی که وضعیت شیوع کرونا در کشور مبدا به سرعت بحرانی شود سهل‌گیری برای سفر به این منطقه متوقف می‌شود.

قرار است محدودیت‌های سفر از کشورهای خارج از منطقه شنگن به این منطقه، حتی با هدف گردشگری کاهش یابد. مطابق برنامه کمیسیون اتحادیه اروپا رفع محدودیت‌ها، به خصوص شامل مسافرانی می‌شود که به طور کامل واکسینه شده‌اند.

کمیسیون اروپا افزون بر این می‌خواهد بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون افراد، سفرهای غیرضروری از کشورهای بیشتری به منطقه شنگن را مجاز کند، مشروط بر این که میزان ابتلا در آنها ناچیز باشد.

اغلب کشورهای اروپایی در بسیاری از گذرگاه‌های مرزی خود مقررات سختگیرانه‌ای اعمال می‌کنند و به افراد غیرساکن فقط در موارد ضروری اجازه ورود می‌دهند.

کشورهای عضو پیمان شنگن شامل ۲۶ کشور اروپایی می‌شوند و تردد میان آنها جز در موارد استثنایی بدون کنترل گذرنامه انجام می‌شود. با آغاز پاندمی کرونا آزادی رفت و آمد در این منطقه در مواردی قربانی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با گسترش بیماری کووید۱۹ شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در طرح پیشنهادی خود یک مکانیسم “ترمز اضطراری” پیش‌بینی کرده که مطابق آن کشورهای عضو اتحادیه امکان دارند در صورت شیوع یک گونه جهشیافته خطرناک از ویروس کرونا در یکی از کشورهای خارج از اتحادیه، تسهیل مقررات سفر را متوقف کنند.

پیشنهادهای کمیسیون باید در میان کشورهای عضو شورای اروپا بررسی شود و همه اعضا با آن موافقت کنند. انتظار می‌رود این بررسی‌ها تا پایان ماه مه به سرانجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *