ایرانیان ساکن بریتانیا با ۴۰۰ هزار نفر، بیشترین جمعیت ایرانی های مقیم اروپا هستند

ایرانیان ساکن بریتانیا با ۴۰۰ هزار نفر، بیشترین جمعیت ایرانی های مقیم اروپا هستند

دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گزارش سال ۱۳۹۹ خود اعلام کرد که در مجموع چهار میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۸ ایرانی در خارج از این کشور اقامت دارند که از این تعداد، یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۵۲ نفر(معادل ۲۹ درصد) مقیم کشورهای اروپایی هستند.

مطابق گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور که از نهادهای زیر مجموعه وزارت خارجه ایران است، بیشترین تعداد ایرانی‌های مقیم اروپا با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ساکن بریتانیا هستند. پس از این کشور، آلمان به عنوان اقامت‌گاه ۳۱۹ هزار ایرانی قرار دارد. سومین کشور اروپایی که بیشترین جمعیت ایرانی‌های مقیم اروپا را در خود جای داده، سوئد است؛ ۱۱۶ هزار و ۷۷۰ ایرانی در این کشور اقامت دارند.

 پراکندگی ایرانیان مقیم اروپا

بریتانیا : %۳۳٫۷۷ 🇬🇧

آلمان : %۲۶٫۹۳ 🇩🇪

سوئد : #۹٫۸۶ 🇸🇪

فرانسه : %۷٫۶۰ 🇫🇷

هلند : %۴٫۳۹ 🇳🇱

اتریش : %۳٫۳۸ 🇦🇹

ایتالیا : %۳٫۳۱ 🇮🇹

دانمارک : %۲٫۴۲ 🇩🇰

بلژیک : %۱٫۶۹ 🇧🇪

سوئیس : %۱٫۶۹ 🇨🇭

نروژ : %۱٫۶۹ 🇳🇴

اسپانیا : %۱٫۰۱ 🇪🇸

سایر : %۲٫۳۷

پراکندگی قاره‌ای ایرانیان مقیم خارج از کشور نشان می‌دهد که آمریکا اقامت‌گاه ۴۷ درصد آنهاست و اروپا دومین قاره‌ای است که بیشترین تعداد ایرانیان مقیم خارج از کشور را در خود جای داده است.

 پراکندگی قاره‌ای ایرانیان مقیم خارج از کشور

قاره آمریکا : %۴۷

قاره اروپا : %۲۹

قاره آسیا و اقیانوسیه : %۱۰

قاره آفریقا و کشورهای عربی : %۱۴
 
منبع: گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

در میان کشورهای جهان، بیشترین تعداد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور با جمعیتی یک و نیم میلیون نفری، ساکن ایالات متحده آمریکا هستند. بریتانیا و کانادا نیز هر یک اقامت‌گاه ۴۰۰ هزار ایرانی است.

نام چهار کشور اروپایی بریتانیا، آلمان، سوئد، فرانسه در میان ۱۰ کشوری که بیشترین ایرانیان مقیم خارج از کشور در آنها اقامت دارند، به چشم می‌خورد که در مجموع ۹۲۵ هزار و ۷۷۰ ایرانی ساکن این کشورها هستند.

گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور همچنین نشان می‌دهد که افزون بر همسایه‌های غربی یعنی عراق و ترکیه که اقامت‌گاه ۲۳۷ هزار و ۵۶۰ ایرانی شده، سه هزار و ۹۵۰ ایرانی مقیم پاکستان و سه هزار و ۸۰۰ نفر نیز مقیم افغانستان شده‌اند. آذربایجان و ارمنستان نیز هر یک اقامت‌گاه ۱۰ هزار ایرانی هستند. ۵۴ ایرانی نیز مقیم همسایه شمال شرقی، ترکمنستان شده‌اند.

این گزارش حاکیست در قاره اروپا نیز مقدونیه با ۱۱ ایرانی، اقامت‌گاه کمترین تعداد ایرانی‌ها در مقایسه با ۳۰ کشور این قاره است که ایرانی‌ها به عنوان اقامت‌گاه خود انتخاب کرده‌اند. همچنین در میان ۲۹ کشور آسیایی که ایرانی‌ها در آن اقامت دارند، کره شمالی با ۱ نفر، کمترین تعداد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور را در خود جای داده است. در بین ۳۲ کشور عربی و آفریقایی نیز که ایرانی‌ها در آنها ساکن شده‌اند، تنها یک نفر مقیم سیرآلئون است.

 

تاریخ نوشته : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *