با جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی آشنا شوید!

با جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی آشنا شوید!

معرفی جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی

قبرس که دارای تاریخ چند فرهنگی است میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. گیرنه، نیکوزیا و فاماگوستا از زیباترین شهرهای قبرس هستند که بازدیدکنندگان خود را با طبیعت مدیترانه و بناهای تاریخی ونیز، بیزانس، انگلستان و امپراتوری عثمانی مجذوب خود می‌کند. از نظر مکان‌های دیدنی در قبرس گزینه‌های زیادی دارید. تاریخچه قبرس شمالی بسیار غنی است و اگر به آثار باستانی و سفری لذت بخش به تور قبرس شمالی علاقه‌مند هستید، بهتر است با ما همراه شوید تا شما را با جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی آشنا کنیم.

قلعه گیرنه

قلعه گیرنه در رأس لیست مکان‌های تاریخی قبرس است که می‌توانید از آنها دیدن کنید. این قلعه که در قرن هفتم ساخته شده، در طول تاریخ تحت تسلط بسیاری از ایالت‌ها بوده و طبیعتاً به سازه‌ای با آثار تمدن‌های بسیاری تبدیل شده است. قلعه گیرنه در طول تاریخ تحت حاکمیت ونیز، بیزانس، پادشاهی انگلستان و امپراتوری عثمانی بوده است. در واقع، مردم گیرنه این قلعه را در برابر تهاجمات اعراب که قبرس را هدف قرار داده بودند، ساختند. امروزه قبرس در لیست مکان‌های دیدنی قرار دارد. شما می‌توانید یک کشتی غرق شده نزدیک به ۲۰۰۰ ساله را در موزه کشتی غرق شده در قلعه گیرنه ببینید. شما همچنین می‌توانید در سیاه‌چال‌های مرموز و ترسناک پرسه بزنید.

درست در کنار قلعه گیرنه، برج لوزینیان، برج ونیزی و کلیسای جورج از جمله دیگر مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. این قلعه که در ۲۵ کیلومتری مرکز شهر نیکوزیا قرار دارد، با وسیله نقلیه شخصی قابل دسترسی است، در حالی که می‌توان با تاکسی و مینی بوس نیز در طی ۱۵ دقیقه به آن رسید.

شهر باستانی سالامیس

سالامیس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای باستانی قبرس است که می‌توانید در محله Yeni Boğaziçi در فاماگوستا به گشت و گذار بپردازید. این شهر در ۵۵ کیلومتری نیکوزیا است. شما می‌توانید با مینی بوس، تاکسی و وسایل نقلیه شخصی به این شهر باستانی برسید.

شهر باستانی سالامیس سابقه‌ای تقریباً ۲۰۰۰ ساله دارد. بلایای طبیعی شهر را تحت تأثیر قرار داده؛ اما در بین مکان‌هایی که می‌توانید در قبرس شمالی از آن دیدن کنید بسیار محبوب است. محراب زئوس، بنای یادبود نیکوکرون، سالن ورزشی سالامیس، کلیسای اپیفانوس، مقبره‌های دسته جمعی سلارگا، خانه‌های رومی، تئاتر باستانی و آگورا در این شهر باستانی وجود دارد.

ابی بلاپایس

از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی که می‌توانید بازدید کنید صومعه بلاپایس در روستای بیلربی در گیرنه است. حمل و نقل به صومعه که در ۲۴ کیلومتری نیکوزیا است، با تاکسی، مینی بوس و وسایل نقلیه شخصی امکان پذیر است. صومعه‌ای که قدمت آن را به سال ۱۱۶۰ می‌گذاریم، اثری از دوره رومی است. این جاذبه گردشگری، منظره مدیترانه‌ای بی نظیر دارد. این ساختمان که معماری گوتیک بر آن حاکم است، شامل یک سالن غذاخوری، یک سالن کنسرت و یک اتاق کشیش است.

شبه جزیره کارپاس

شبه جزیره کارپاس، در منتهی الیه شمال شرقی قبرس، با فضایی آرام و ساکن، مکانی جذاب برای بازدیدکنندگان است. این شبه جزیره که در ۷۰ کیلومتری مرکز شهر نیکوزیا قرار دارد، با وسایل نقلیه شخصی قابل دسترسی است. شبه جزیره کارپاس که باید در قبرس شمالی ببینید، از دشت مساریا شروع می‌شود و منطقه وسیعی را تا دماغه ظفر، شدیدترین قسمت جزیره، پوشش می‌دهد.

موزه نمادها (کلیسای ارخانجلوس میخائیل)

موزه آیکون که به کلیسای آرخانجلوس میخائیل یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی است، در شهر گیرنه واقع شده و تنها ۲۴ کیلومتر با مرکز شهر نیکوزیا فاصله دارد. موزه آیکون از سال ۱۸۶۰ باقی مانده است. این موزه، در ابتدا یک کلیسای ارتدکس بود و بعداً به عنوان موزه ظاهر شد. در موزه شما می‌توانید نتایج حاصل از مطالعات باستان شناسی منطقه را مشاهده کنید. کلیسا دارای ۳ طبقه است. علاوه بر این، یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی، گیرنه، از ابتدا تا انتها از برج ناقوس موزه قابل مشاهده است.

قلعه اتللو

قلعه اتللو از قرن چهاردهم باقی مانده است. این قلعه از جزیره در برابر حملات خارجی محافظت می کرد. زمانی که ونیزی‌ها قلعه را تسخیر کردند، اطراف آن را دیواری احاطه کرد. مجسمه شیر در قلعه اتللو، واقع در مرزهای منطقه سوریچی فاماگوستا، جلب توجه می‌کند. پاهای جلوی مجسمه شیر در خشکی و پاهای عقبی در زیر دریا است. علاوه بر این، مجسمه برای یک کاپیتان ونیزی آماده شده بود.

ناحیه ماراش

ما محله ماراش را که در مرکز شهر فاماگوستا قرار دارد، به عنوان “شهر ارواح” در قبرس می‌شناسیم. ورود به این محله که ۶۰ کیلومتر با نیکوزیا فاصله دارد ممنوع است و فقط از بیرون قابل مشاهده است. می‌توانید ماشین‌های گران قیمت، هتل‌های مجلل و خانه‌های مدرن را در این محله ببینید که در دهه ۷۰ مرکز گردشگری مهمی بود. با این حال، ماراش که در سال ۱۹۷۴ یک شبه تخلیه شد، ظاهر یک شهر ارواح را به خود گرفته است.

موزه بربریت

موزه بربریت که یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید در قبرس شمالی بازدید کنید، در نیکوزیا قرار دارد. این موزه، یکی از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی است. تنها با پای پیاده می‌توانید به موزه برسید. موزه بربریت، جایی که می‌توانید حقایق تاریخ معاصر را بیاموزید، از اول ژانویه ۱۹۶۶ به امروز باقی مانده است. ساختمان این موزه، یک طبقه است و در سال ۱۹۷۵ تحت عملیات مرمت قرار گرفت. در موزه بربریت، می‌توانید عکس‌ها، اسناد و مصنوعات دقیق مربوط به وقایع قبرس را که در ۲۱ دسامبر ۱۹۶۳ رخ داده، مشاهده کنید. قسمت ورودی موزه بربریت، حوادث خشونت باری که در آن روزها رخ داده را از همان لحظه اول در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در یکی از اتاق‌های موزه، بریده‌هایی از اخبار روزنامه وجود دارد که وقایع قبرس را توصیف می‌کند.

پل عشق

یکی از رمانتیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی، پل عشق، یک پل قوسی صخره‌ای است که به طور طبیعی شکل گرفته است. این پل در نتیجه فرایندهای طبیعی و دست نخورده بشر شکل گرفته و با دریای فیروزه‌ای خود یک شگفتی طبیعی است. این پل که حدود ۶ متر طول دارد، در ساحل نزدیک آیاناپا واقع شده است. این پل که بهترین مکان برای ماه عسل، عکاسان، تازه ازدواج کرده‌ها و زوج‌هاست، به خصوص هنگام غروب آفتاب بسیار مورد بازدید قرار می‌گیرد و این بازدیدها روز به‌ روز به یک سنت تبدیل می‌شود. گاهی حتی مراسم ازدواج نمادین نیز برگزار می‌شود. اهالی این منطقه می‌گویند: وسط طاق پل، عزیزتان را ببوسید و آرزو کنید! این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پل بوده و اعتقاد بر این است که آرزوها، قطعاً محقق خواهند شد. همچنین بسیاری از بازدیدکنندگان برای منظره فوق‌العاده دریا به اینجا می‌آیند و عکس‌های زیادی می‌گیرند.

موزه موتور تاریخی و کلاسیک قبرس (موزه موتور قبرس)

این موزه که توسط قهرمان مسابقات رالی، دمیس مارکوپولوس افتتاح شد، در منطقه لیماسول واقع شده است. موزه موتور قبرس از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی محسوب می‌شود. این موزه که با بیش از ۷۰ مجموعه وسایل نقلیه کلاسیک دمیس شروع به نمایش کرد، بعدها به سرعت رشد کرد و توسعه یافت. موزه کلاسیک موتور که افراد را در هر سنی به خود جذب و خوشحال می‌کند، نه تنها اتومبیل به نمایش گذاشته بلکه دارای امکاناتی برای اجاره اتومبیل‌های کلاسیک، کابین و محلی برای نگهداری اتومبیل‌های کلاسیک بازدیدکنندگان است.

فورد تی رودستر به نمایش گذاشته شده در این موزه یکی از اولین خودروهای جهان و یکی از مجموعه‌های اصلی موزه است. علاوه بر این، مجموعه بسیاری از برندهای معروف مانند رولز رویس، آستین، سیتروئن، مرسدس بنز، پورشه و بسیاری دیگر به نمایش گذاشته شده است. همچنین مینی سبز شناخته شده در فیلم‌های «مستربین»، خودروهای بانوی آهنین و روور P5 که توسط نخست وزیر سابق مارگارت تاچر استفاده شده است را مشاهده خواهید کرد. حدس می‌زنیم طرف‌داران خودرو، عاشقان سینما و تاریخ قطعاً به این موزه باز نخواهند گشت جایی که لحظات احساسی را تجربه خواهید کرد و شاید به دوران کودکی خود بازگردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *