بهترین جاهای دیدنی کمر در آنتالیا

بهترین جاهای دیدنی کمر در آنتالیا

کمر یک استراحتگاه ساحلی در سواحل مدیترانه در کشور ترکیه است. این منطقه که بخشی از ریویرای ترکیه محسوب می‌شود، به‌دلیل وجود سواحل سنگ‌ریزه‌ای و اسکله بزرگش معروف است. بسیاری از مناطق دیدنی در کمر، حول سواحل خارق‌العاده‌اش می‌چرخد. معمولا افرادی که با تور آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند با ویژگی‌ها و دیدنی‌های این منطقه آشنایی زیادی ندارند، زیرا هتل‌های آنتالیا با امکانات فوق‌العاده فرصت خروج از محیطشان را به مسافران نمی‌دهند. اما هستند افرادی که علاقه‌ دارند در شهر زیبای آنتالیا به کنکاش بپردازند. علاوه بر کمر، محله‌های متعددی در این شهر وجود دارند که هر کدام امکانات خاصی برای جذب مسافر در نظر گرفته‌اند. اما به طور قطع نمی‌توان گفت بهترین منطقه آنتالیا برای سفر کدام منطقه است. در واقع طبق سلیقه و هدف مسافران از سفر به آنتالیا، هر کدام از این مناطق می‌توانند دیدنی و جذاب باشند.

کمر، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، منطقه‌ای باستانی نیز به شمار می‌آید که بخشی از تاریخ ترکیه را در خود جای داده است.

۱٫ بازدید از سواحل زیبای کمر

سواحلی زیبا و دریای فیروزه‌ای مدیترانه، خط ساحلی کمر را زیبا و دیدنی می‌کند. نزدیک‌ترین ساحل به شهر ساحل کمر، کمر پلاجی است که یکی از رویایی‌ترین و بهترین سواحل ترکیه محسوب می‌شود؛ ساحل سنگریزه‌ای با پس زمینه‌ای از کوه‌های جنگلی تاهتالی که منظره‌ای فوق‌العاده را برای بازدیدکنندگانش به وجود می‌آورد. اگر علاقه‌مند به شنا در آب‌های شفاف و ورزش‌های آبی هستید، از کنار مارینا و پارک یوروک آنتالیا به ساحل مون لایت بروید. کمی فراتر از منطقه کمر، سواحل زیباتری نیز برای کشف و فرار از جمعیت وجود دارد.

ساحل آلاکاسو پارادایس (Alacasu of Paradise Cove) با ۲۰ دقیقه رانندگی به سمت جنوب، یکی از سواحل پنهان و زیبا در امتداد خط ساحلی شرقی است. این ساحل بسیار زیبا حدود ۱۷۵ متر طول دارد و مکانی ایده‌آل برای شنا و آفتاب گرفتن محسوب می‌شود. همچنین در ساحل Phaselis با ویرانه‌های یونانی‌رومی باستانی مواجه می‌شوید که تاریخ را به مناظر ساحلی شما اضافه می‌کند.

۲٫ بازدید از منطقه باستانی فاسلیس (Phaselis)

در نزدیکی شهر تکیرووا در ناحیه کمر، شهر یونانی و رومی باستانی Phaselis حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد توسط رودیان تاسیس شده است. این شهر یک شهر بندری مهم است که داخل آن خرابه‌های فاسلیس در میان درختان کاج سرسبز، واقع شده است. برای دوری از شلوغی کمر به سایت باستان شناسی شهر فاسلیس سری بزنید تا خانه‌های باستانی لیکیایی را ببینید. این منطقه فقط ۲۰ دقیقه با ماشین از مرکز کمر فاصله دارد.

قدمت شهر فاسلیس به دوران روم بازمی‌گردد که این منطقه یک شهر بندری پررونق بود. اکنون می‌توانید در میان خرابه‌های آهکی حمام‌های رومی که استادانه ساخته شده‌اند، ساختمان‌ها و یک آمفی تئاتر زیبا و دیدنی پرسه بزنید و تجربه‌ای متفاوت را به سفر خود اضافه کنید. اگر در تور آنتالیا در منطقه کمر اقامت کنید، شانس بیشتری برای بازدید از این جاهای دیدنی خواهید داشت.

۳٫ تله کابین المپوس (Olympos Teleferik)

تله‌کابین یا تله فریک المپوس (Olympos Teleferik) محبوب‌ترین جاذبه در پارک ملی ساحلی Beydaglari در منطقه کمر است. در واقع این تله‌کابین از جاهای دیدنی کمر آنتالیا محسوب می‌شود. با تله‌کابین المپوس بر فراز کوه‌های Tahtali پرواز می‌کنید و به سمت قله در ارتفاع ۲۳۶۵ متری از سطح دریا می‌روید. در قله، یک سکوی دید پانوراما، مناظر فوق‌العاده‌ای از کوه‌های جنگلی توروس و سواحل مدیترانه را پیش چشمان مسافران قرار می‌دهد.

در طول سفر با این تله کابین، می‌توانید زیبایی‌های منطقه را با مناظر خیره‌کننده از دامنه‌های جنگلی و تپه‌های زیبا، همراه با مناظر زیبایی از دریای مدیترانه تماشا کنید. اگر در زمستان از این تله کابین استفاده کنید با مناظر تماشایی از قله‌ها و دامنه‌های پوشیده از برف مواجه می‌شوید. همچنین این جاذبه تفریحی می‌تواند در فصل تابستان شما را از شلوغی سواحل و جمعیت موجود در آن‌ها نجات دهد و برای ساعاتی آرامش را به ارمغان آورد.

  • قیمت بلیط تله کابین: یک سفر رفت و برگشت برای بزرگسالان ۳۵ یورو، کودکان ۷ تا ۱۲ ساله ۱۷٫۵۰ یورو، کودکان تا ۶ سال رایگان/ سفر یک طرفه برای بزرگسال ۲۵ یورو، کودکان ۷ تا ۱۲ ساله ۱۲٫۵۰ یورو، کودکان تا ۶ سال رایگان

۴٫ بازدید از پارک فولکوریک نومد (Folkloric Nomad Park)

موزه فضای باز پارک فولکلوریک یوروک یا پارک نومد، برای بازدید از تاریخ و فرهنگ مردم محلی کمر، مکانی مناسب است. یوروک در زبان محلی به معنای “عشایر” است. در گذشته زندگی مردم این منطقه از راه دامداری تامین می‌شد. در این پارک و موزه، نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که شیوه زندگی مردم کمر را به همراه چادرهای دست‌بافت سنتی مبله با منسوجات و گلیم‌های پشمی نشان می‌دهد. همچنین در این پارک می‌توانید ببینید چگونه عشایر این منطقه از گیاهان، رنگ تولید می‌کردند.

 

۵٫ بازارهای هفتگی کمر

برگزاری بازارهای خیابانی در منطقه کمر رایج است و برخی از این بازارهای هفتگی پرطرفدار، اقلام خاص و متمایزی می‌فروشند. این مراکز خرید خیابانی به طور مداوم دایر نیستند و در ساعات یا روزهای خاصی از هفته باز می‌شوند. اگر در روز دوشنبه‌ از میدان جمهوری و در امتداد بلوار آتاتورک به سمت جنوب قدم بزنید، درست در کنار هتل Viking Star، به دوشنبه بازار می‌رسید که بزرگترین بازار برای خرید مواد غذایی به خصوص میوه و سبزیجات تازه در شهر است. این بازار از صبح زود تا اوایل غروب فعال است و مکانی عالی برای خرید محصولات محلی تازه به شمار می‌آید.

اما اگر به دنبال منسوجات عالی و بی‌نظیر ترکی هستید، می‌توانید روز بعد همان مسیر را بپیمایید و از سه‌شنبه بازار بازدید کنید. فروشندگان در این بازار لباس‌ها و لوازم جانبی مقرون‌به‌صرفه‌ای را می‌فروشند. این بازار یکی از بازارهای بزرگ این منطقه است و ارزش بسیاری برای بازدید دارد.

۶٫ پارک آبی دولوسو (DoluSu Park Kemer)

پارک آبی دولوسو کمر، مکانی تفریحی برای بزرگسالان و نوجوانان در منطقه کمر است. گردشگران در این پارک می‌توانند ترن هوایی و بیش از ۳۰ فعالیت آبی را تجربه کنند. پارک آبی Dolusu کمر در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. این مرکز تفریحی همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ فعال است. در این پارک آبی ۹ سرسره برای کودکان و ۱۷ سرسره برای بزرگسالان وجود دارد. شنا در استخر موج یکی از تفریحاتی است که می‌توانید در این پارک آبی انجام دهید.

یکی از به یاد ماندنی‌ترین رویدادهایی که در دولوسو برگزار می‌شود، نمایش دلفین‌ها است. در دلفیناریوم، نه تنها برنامه‌ای از اجراهای هیجان‌انگیز باهوش‌ترین موجودات دریایی برپا می‌شود، بلکه گردشگران فرصتی برای تعامل با آنها هم دارند. در این پارک منحصر به فرد که از دیدنی های کمر محسوب می‌شود، می‌توانید در استخر با دلفین‌ها و شیرهای دریایی شنا کنید.

  • ساعت کاری پارک آبی دولوسو: ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر
  • بلیط ورودی پارک آبی دولوسو: بزرگسالان ۳۵ دلار، کودکان زیر ۱۱ سال ۲۵ دلار و کودکان زیر سه سال، ورود به همراه والدین کاملا رایگان است.

۷٫ دینو پارک (Dinopark)

پارک دایناسورها در منطقه کمر آنتالیا به نقطه‌ای برای جذب گردشگران از سراسر جهان تبدیل شده است. پارک دایناسورها در منطقه گوینوک در ۳۵ کیلومتری غرب آنتالیا و ۱۰ کیلومتری شرق کمر قرار دارد و یکی از دیدنی های کمر به شمار می‌آید. این پارک یکی از پارک‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان است و تفریحات متنوعی مانند مسیر پیاده‌روی با حضور دایناسورها، دیواره کوهنوردی، سینمای ۷ بعدی، استخر، ترامپولین، مینی باغ وحش، اسب سواری، استخر و کارگاه‌های آموزشی کودکان در آن وجود دارد.

با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید از اتاق ترسناک موجود در این پارک نیز بازدید کنید. دینوپارک برای خانواده‌های دارای فرزند یک مکان ایده آل است که می‌توانند یک روز به یاد ماندنی را در آن تجربه کنند. بازدید از دینو پارک یکی از تفریحات آنتالیا محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری دینو پارک: ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • بلیط ورودی دینو پارک: ۲۵ دلار

۸٫ تور قایق سواری

تورهای قایقرانی در امتداد ساحل کمر یک تجربه فوق العاده است، نه تنها به دلیل دید شگفت انگیزی که به گردشگران می‌دهد، بلکه برای کشف سواحلی که تنها از طریق آب قابل دسترسی هستند. البته، توقف در هر نقطه فقط برای پریدن به دریا و یا برای تماشای غروب آفتاب نیز یک تجربه فراموش نشدنی است.

۹٫ بازدید از دره گوینوک (Goynuk Canyon)

این دره داخل پارک ملی ساحلی Beydaglari، حدود ۴ کیلومتر روستای گوینوک در ناحیه کمر آنتالیا واقع شده است. درون این دره، آبشارها و برکه‌هایی وجود دارد که گردشگران را شگفت زده می‌کند. گوینوک یکی از جاهای دیدنی کمر است که در سفر به آنتالیا حتما باید از آن بازدید کنید. فعالیت‌های متنوع تفریحی در فضای باز مانند پیاده‌روی در طبیعت زیبای آن توسط تورهای گروهی به صورت روزانه انجام می‌شود. در سال ۲۰۰۹، این دره به امکانات توریستی مجهز شد و فضای مناسبی را برای گردشگران به وجود آورد.

دره گوینوک با وجود جنگل‌های سبز و تزئین شده با استخرهای فیروزه‌ای رنگ، تجربه‌ای رویایی را برای مسافران آنتالیا رقم می‌زند. سافاری با جیپ و شنا در یک رودخانه کوهستانی از جمله تفریحاتی است که در بازدید از این دره می‌توانید انجام دهید.

۱۰٫ مرکز اسپا بابل پالاس (Babel Palace SPA)

مرکز آبگرم بابل پالاس که در زمینی به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع ساخته شده است، در مجموع ده‌ها واحد درمانی و ماساژ در یک منطقه بسته به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و فضای باز با مساحت ۵۰۰۰ مترمربع دارد. این مجموعه خدمات بی‌نظیری را به مسافران ارائه می‌دهد، از جمله آنهایی که قصد دارند بعد از یک گردش طولانی در شهر خستگی را از تنشان بیرون کنند. وجود ۲ حمام ترکی با ظرفیت ۴۰ نفر به صورت جداگانه و ۴ سونا با ظرفیت ۱۵ نفر،۲ جکوزی با ظرفیت ۳۰ نفر، ۲ سالن VIP (150 متر مربع)، حمام ترکی ویژه سالن‌های VIP، سونا ویژه و اتاق‌های ماساژ ویژه این مرکز را به یکی از جاهای دیدنی کمر آنتالیا تبدیل می‌کند.

در بخش باغ این مرکز، ۸ خانه ماساژ بالی، خانه چین و استخر حمام گلی وجود دارد که با معماری زیبایی طراحی شده‌اند. در باغی که به سبک خاور دور طراحی شده است، یک استخر ۳۰۰ مترمربعی برای بزرگسالان به اضافه استخر ۵۰ متری برای کودکان وجود دارد.

  • ساعت کاری اسپا بابل: ۸٫۳۰ صبح تا ۱۲:۰۰ شب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *