ثبت شرکت(شهروندی و پاسپورت / امارات)

ثبت شرکت در امارات
یکی از روش های عمده سرمایه گذاری در این کشور می باشد، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به فکر سرمایه گذاری در کشورهای خلیج فارس از جمله امارات می باشند. در مقاله پیشرو به بررسی شرایط و مدارک جهت ثبت شرکت قانونی و بهره برداری مناسب خواهیم پرداخت. کارشناسان موسسه ویزا سنتر در پیشبرد این نوع روش مهاجرتی پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود.

چگونگی ثبت شرکت در کشور امارات
تاسیس و راه اندازی هر نوعی از شرکت در امارات نیاز به مجوز خاص دارد.
اساسا ۳ دسته مجوز برای ثبت شرکت در امارات وجود دارد:
۱٫ مجوز تجاری: این مجوز برای برای شرکت های فعال در همه انواع فعالیت های تجاری صادر می گردد.
۲٫ مجوز صنعتی: این مجوز برای شرکت های فعال در همه زمینه های وابسته به تولید صادر می گردد.
۳٫ مجوز حرفه ای: این مجوز برای همه انواع شرکت های خدماتی و همچنین متخصصان و صنعتگران صادر می گردد.
مراحل ثبت شرکت رسمی در کشور امارات
تاییدیه بانک مرکزی امارات که باید برای همه شرکت ها و موسسات مالی از قبل مورد تایید بانک مرکزی امارات متحده عربی قرار بگیرد.
• صدور مجوزهای قانونی برای تاسیس شرکت های تولیدی که قبل از هر چیز باید مورد تایید وزارت امور مالی و صنعتی امارات قرار بگیرد.
• صدور مجوز جهت تاسیس شرکت های که فعالیت آنها مربوط به بیمه است. باید در ابتدا مورد تایید وزارت اقتصاد و بازرگانی امارات قرار بگیرد.
• صدور مجوز برای تاسیس شرکت هایی که در زمینه محصولات پزشکی و دارویی خدمات دارند. باید در ابتدا امر مورد تایید وزارت بهداشت قرار بگیرد. بعد از طی این مراحل توسط سرمایه گذار در ادامه ثبت شرکت با تایید وزارت بازرگانی و صنایع دبی امارات در دبی انجام می پذیرد .

شرایط مالکیت شرکت در امارات
هر شرکتی که در امارات متحده عربی تاسیس شود باید باید ۵۱% از سهام شرکت به اتباع امارات متحده عربی واگذار شود. در این مورد استثناهایی وجود دارد:
چنانچه شرکت شما در یکی از مناطق آزاد در دبی تاسیس گردد. در مواردی خاص این ۵۱% کفایت نمی کند. طبق قانون ۱۰۰% مالکیت شرکت باید واگذار به تبعه امارات شود. اگر شرکتی که قرار است در امارات ثبت شود. شرکتی وابسته به شورای همکاری خلیج فارس می باشد. در این صورت این شرکت باید حتما با یک شرکتی که متعلق به اتباع امارات متحده عربی است همکاری نزدیک داشته باشد. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در امارات را مطالعه بفرمائید از طریق لینک مذکور.
فرآیند شرکت های خاص خارجی در امارات
در شرکت های خاص که در زمینه های صنعتی فعالیت دارند. مالکیت خارجی ها در امارات مجاز است. چنانچه شرکتی در کشور خود دارید می توانید یک شعبه از آن را در امارات ثبت کنید. اشخاصی که دارنده مشاغل زیر هستند:
• معمار
• دکتر
• هنرمند
از این رو می توانند در زمینه فعالیت خود مالکیت ۱۰۰% داشته باشند. اگرچه یک شهروند امارات باید مسئول خدمات در موارد ذکر شده باشد.

روند ثبت قانونی شرکت در امارات
انتخاب شریک محلی یا حامی مالی در امارات تایید فعالیت اقتصادی خود از وزارت توسعه اقتصادی در امارات، انتخاب محل مناسب برای شرکت و تنظیم اجاره نامه با مالک سرمایه گذار باید یک تفاهم نامه همکاری با فرد تبعه امضاء نماید. درخواست مجوز قانونی از طرف سرمایه گذار در DED و همینطور اجاره کردن یک محل مناسب برای محل شرکت و ارائه نمودن این اجاره نامه.
اگر علاقمند به سرمایه گذاری در امارات هستید، باید بدانید کدام منطقه و مقصد برای فعالیت اقتصادی شما مناسب تر است.
برای ثبت شرکت در امارات برای دریافت گواهی شرکت محلی باید یک دفتر کار واقعی داشته باشید. اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید، می توانید دفتری به صورت نیمه وقت با قیمت پایین تر اجاره نمایید.

شرکت با مسئولیت محدود و نامحدود در امارات.
این نوع از شرکتها در زمینه های صادرات و واردات فعالیت می کنند. تفاوت این ۲ نوع شرکت در این است که در شرکت های با مسولیت های محدود کالای محدود را می توان معامله کرد که در گواهی باید قید شود. ولی در شرکت های با مسولیت نامحدود هیچ محدودیت کالایی برای سرمایه گذاروجود ندارد. در نتیجه شرکت های با مسوولیت های نامحدود همواره گران تر هستند.