دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی

«دهکده جهانی دبی» یا «گلوبال ویلیج دبی» (Global Village Dubai)، پارک موضوعی بزرگ و چندفرهنگی است که ۲۶ غرفه از ۸۰ فرهنگ مختلف دارد و شامل تعداد زیادی نمایش‌ و کنسرت‌، مراکز خرید، غذاخوری و… می‌شود. در بخش کارناوال نیز می‌توانید از حدود ۳۱ بازی هیجان‌انگیز، ۲۵ بازی مبتنی بر مهارت و همچنین صدها بازی دیجیتالی استفاده کنید. علاوه بر اینکه ورود به دهکده مستلزم خرید بلیط است، برای هر یک از بازی‌های آن نیز باید مبلغ جداگانه‌ای بپردازید.

دهکده جهانی فقط در ماه‌های خاصی از سال برگزار می‌شود و به همین دلیل، یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی دبی در طول فصل پاییز و زمستان (از اکتبر تا آوریل) است و فرصتی عالی را برای آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد.

دهکده جهانی دبی کجاست؟

  • آدرس: امارات متحده عربی، دبی، خروجی ۳۷ جاده شیخ محمد زاید، دبی‌لند

دهکده جهانی دبی در خروجی ۳۷ جاده شیخ محمد بن زاید در دبی‌لند قرار دارد. فاصله آن تا دبی مارینا با خودرو ۲۰ دقیقه و تا مرکز شهر دبی ۲۵ دقیقه است.

دسترسی به دهکده جهانی دبی

  • اتوبوس: با اتوبوس می‌توانید به‌راحتی خود را به دهکده جهانی برسانید. اتوبوس‌ها از چهار مسیر حرکت می‌کنند که عبارت‌اند از مسیر ۱۰۲ از «ایستگاه مترو رشیدیه» (Rashidiya Metro Station)، مسیر ۱۰۳ از «ایستگاه مترو اتحاد» (Union Metro Station)، مسیر ۱۰۴ از «ایستگاه اتوبوس الغبیبه» (Al Ghubaiba Bus Station) و مسیر ۱۰۶ از «ایستگاه مترو مرکز خرید امارات» (Mall of Emirates Metro Station). بسیاری از هتل‌ها نیز اتوبوس‌هایی به مقصد دهکده جهانی برای مهمانان خود تدارک می‌بینند.
  • تاکسی: با استفاده از تاکسی‌های کریم، اوبر و RTA، می‌توانید از هر نقطه شهر به دهکده جهانی بروید.

در دهکده جهانی دبی نیز می‌توانید با پای پیاده از بخش‌های مختلف بازدید کنید و با استفاده از قایق‌های برقی «عبرا» که توسط شرکت RTA ‌فراهم شده است، به گشت‌وگذار روی آب بپردازید.

معرفی دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی یک رویداد سالانه است که بهترین سرگرمی، مراکز خرید، غذاخوری‌ها و سایر جاذبه‌های شهر را در زیر یک سقف گرد هم می‌آورد. این پارک موضوعی که محبوبیت زیادی بین گردشگران بین‌المللی دارد، از زمان افتتاحش در سال ۱۹۹۷ میزبان نزدیک به ۹۰ میلیون بازدیدکننده بوده است و از نظر میانگین بازدید روزانه، در میان چهار مقصد برتر تفریحی در سطح جهان قرار گرفته است.

دهکده جهانی دبی در سال ۲۰۲۰ رکوردی در گینس به ثبت رساند؛ زمانی که کنسرتی مجازی به‌مناسبت جشن ۲۵ سالگی این جاذبه برگزار شد. کنسرت «Rockin’ ۱۰۰۰ Global Gig» بزرگ‌ترین کنسرت راک مجازی در تاریخ جهان به حساب می‌آید.

هر سال سرگرمی‌ها و جاذبه‌های جدیدی به این دهکده اضافه می‌شود و این تنوع، گردشگران را به وجد می‌آورد؛ به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲ قرار است که یک بالن هلیومی با ۶۱ متر ارتفاع و ۲۰ متر عرض، منظره‌ای ۳۶۰ درجه از کل دهکده جهانی را به بازدیدکنندگان نشان دهد. این بالون می‌تواند بیش از ۲۰ نفر را هم‌زمان در خود جای دهد و به این ترتیب، به جاذبه جدیدی در خط افق شهر تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند در فضای باز از اتصال باکیفیت بالا به شبکه ۵G بهره‌مند شوند. اعلام شده است که این پارک موضوعی به‌زودی به اولین مقصد سرگرمی مجهز به ۵G در جهان درمی‌آید و این به‌معنای دسترسی گسترده به بسیاری از آخرین فناوری‌ها برای علاقه‌مندان است.

تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی اولین بار در ژانویه ۱۹۹۷ به‌عنوان پروژه‌ای کوچک و بخشی از جشنواره خرید دبی آغاز به کار کرد. این دهکده در ابتدا به‌صورت چندین غرفه کوچک با موضوع کشورهای مختلف ساخته شد. در فصل اول حدود ۵۰۰,۰۰۰ نفر از آن بازدید کردند که نشان از موفقیت مجموعه داشت و به این ترتیب، توسعه آن در دستور کار قرار گرفت.

دهکده جهانی دبی در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد

در بیست‌وسومین فصل دهکده که در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و به‌مدت ۱۶۶ روز برگزار شد، تعداد بازدیدکنندگان به بیش از ۷,۰۰۰,۰۰۰ نفر رسید. تراکنش این پارک موضوعی در مجموعه ۲۳ فصل مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد درهم بوده است.

دهکده جهانی در ابتدا روبه‌روی شهرداری دبی قرار داشت و سپس به محل جدیدی در نزدیکی مرکز خرید وافی سیتی (Wafi City) منتقل شد. بعد از پنج سال مجددا محل آن تغییر کرد و به مکان فعلی در خروجی ۳۷ جاده شیخ زاید به مساحت حدود ۱,۶۰۰,۰۰۰ متر مربع انتقال یافت. یکی از عوامل مهم در انتخاب این مکان را می‌توان دسترسی آسان با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی دانست.

هدف از شکل‌گیری دهکده جهانی، نمایش تمام جهان به‌صورت مینیاتوری و در اندازه‌ای کوچک بود. به این ترتیب، هنر، فرهنگ و غذاهای شاخص از کشورهای مختلف در یک مکان جمع‌آوری شدند که شامل تمام کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا، آفریقای مرکزی، اروپا و آمریکا می‌شد.

بخش‌ های مختلف دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل غرفه‌ها، رویدادها و نمایش‌ها، کارناوال‌ و غذاخوری‌ها می‌شود.

غرفه‌های دهکده جهانی دبی

۲۶ غرفه در دهکده جهانی دبی وجود دارد که نماینده تعداد زیادی کشور از سراسر جهان هستند. این غرفه‌ها شامل کشورهای ترکیه، پاکستان، یمن، اروپا، ایران، مراکش، عربستان سعودی، هند، مصر، آمریکا، اردن، لبنان، آذربایجان، افغانستان، سوریه، تایلند، ژاپن، آفریقا، کره جنوبی، چین، کشورهای بالکان، امارات متحده عربی و… می‌شود. در سال ۲۰۲۲ نیز تعدادی غرفه جدید افتتاح خواهد شد که به کشورهای سریلانکا، اندونزی، کامبوج، مالزی، برونئی، لائوس، هنگ‌کنگ، تایوان، ویتنام، نپال، بوتان، میانمار، قطر، عمان و فیلیپین تعلق دارند.

نمایش‌های فرهنگی یکی از جاذبه‌های این غرفه‌ها هستند. ضمن اینکه صنعتگران محلی مهارت‌ها و استعدادهای خود در حوزه صنایع دستی چوبی، پارچه‌های دستبافت و… را به‌صورت زنده به نمایش می‌گذارند. محل عرضه غذاهای سنتی، ادویه‌جات، میوه‌های خشک و… نیز از بخش‌های جذابی محسوب می‌شوند که نباید از دست بدهید. در صورت تمایل می‌توانید بخشی از هزینه سفرتان را به خرید در این دهکده اختصاص دهید؛ به‌ویژه که آثار هنری، پوشاک، اکسسوری‌ها و جواهرات جذاب و کالاهای متنوعی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف پیدا خواهید کرد. در نهایت نیز مناظر جذاب متعدد و شخصیت‌های هیجان‌انگیزی در این دهکده وجود دارند که باید آن‌ها را در قاب دوربین خود برای همیشه ثبت کنید.

  • غرفه ایران: این غرفه یکی از زیباترین غرفه‌های دهکده جهانی است و بیشتر به یک کاخ واقعی تاریخی شباهت دارد تا نمایشگاه. محصولات فوق‌العاده خوب و باکیفیت در این محل برای خرید عرضه شده است که بیشتر خوراکی هستند؛ هرچند در میان آن‌ها سنگ‌های قیمتی و صنایع دستی نیز به چشم می‌خورد.
  • غرفه یمن: این غرفه مملو از مغازه‌های رنگارنگ شلوغ و غرفه‌های خیابانی با انواع غذاهای سنتی است. یمن یکی از بهترین عسل‌های مشهور جهان را تولید می‌کند که اغلب با عسل مانوکای نیوزلند مقایسه می‌شود.
  • غرفه مراکش: در این محل می‌توانید انواع مختلف قهوه با طعم هل را امتحان کنید که طعم فوق‌العاده‌ای دارند.
  • غرفه هند: این غرفه از آن دست مکان‌هایی است که تاثیر ماندگاری بر بازدیدکنندگان می‌گذارد؛ چراکه با گشت‌وگذار در بازارهای سنتی آن شاهد کالاهای خاص هر منطقه از این کشور خواهید بود و می‌توانید با این سرزمین عرفانی تمدن‌ها و فرهنگ‌های باستانی بیشتر آشنا شوید.
  • غرفه آفریقا: این غرفه پرجنب‌وجوش در مجاورت غرفه مصر قرار دارد. غرفه‌های آفریقا انواع محصولات سنتی از جمله سبدهای حصیری رنگارنگ، سوغاتی‌های چوبی سنتی، کالاهای چرمی، طبل و صنایع دستی را عرضه می‌کنند. همچنین شانس صرف غذاهای لذیذ بی‌نظیری از هر گوشه این قاره نصیبتان خواهد شد.
  • غرفه ترکیه: در طول بازدید از دهکده جهانی حتما به غرفه ترکیه بروید و از میان صنایع دستی این کشور نظیر ظروف شیشه‌ای و سرامیک سنتی آناتولی، خرید متفاوتی انجام دهید. سپس در بازارهای شلوغ آن خود را به غذاهای لذیذ ترکی مهمان کنید.
  • غرفه پاکستان: ضمن آشنایی با فرهنگ و سنت غنی این کشور امکان گشت‌وگذار در میان غرفه‌های کالاهای چرمی، پارچه‌های پنبه‌ای و ابریشمی، مصنوعات سنتی، لباس‌های بلوچی و… را خواهید داشت. در ادامه برای رفع خستگی حتما چات، شیرینی، سمبوسه، لاسی و سایر خوراکی‌های پاکستانی را امتحان کنید.

غذاخوری‌های دهکده جهانی دبی

گزینه‌های غذایی متعددی از کافه و رستوران تا خیابان غذا و… در دهکده جهانی وجود دارد.

  • رستوران‌ها: در رستوران‌های دهکده جهانی می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی کشورهای گوناگون را امتحان کنید.
  • کافه‌ها: در کافه‌ها انواع نوشیدنی سرد و گرم، کیک و… سرو می‌شود و انتخاب خوبی برای رفع خستگی و تجدید انرژی به حساب می‌آیند.
  • غذاهای خیابانی: این غذاها نیز طرفداران زیادی دارند و اغلب از کشورهای ترکیه، ایتالیا و توکیو هستند.
  • بازار شناور: این بازار گزینه دیگر پیش روی شما برای چشیدن طعم غذاهای دریایی است؛ به‌خصوص که امکان سفارش غذاهای اندونزیایی، ویتنامی، مالزیایی و سایر غذاهای لذیذ آسیایی را خواهید داشت.
  • بازار راه‌آهن: بازار مزبور از محبوب‌ترین بازار راه‌آهن بانکوک در تایلند الهام گرفته شده است. این بازار با انواع بستنی، شیرینی، شکلات، دسر و کیک، محلی رویایی برای دوستداران شیرینی محسوب می‌شود.
  • بازار چات هندی: همه غذاهای این بازار به‌شکل ساندویچ، سمبوسه، رول و دوساس (نوعی پنکیک هندی) هستند.
  • خیابان شادی: بی‌دلیل نیست که اسم این خیابان را شادی گذاشته‌اند؛ چراکه هر کسی به آن قدم می‌گذارد، لبخند روی لبانش نقش می‌بندد. غذاهای خیابان شادی فقط پنیری هستند و شامل سیب‌زمینی پنیری، پیتزای پنیری، مک اند چیز و… می‌شوند. این خیابان اخیرا وسعت بیشتر و طراحی جدیدی پیدا کرده است و فضای زیادتری برای کشف انواع غذاهای خیابانی خواهید داشت.
  • خیابان جشن: در خیابان جشن می‌توانید از صرف غذاهای خیابانی همراه با جشن‌های شاد لذت ببرید که شما را حسابی سرگرم می‌کنند. غذاهایی مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده، فراپه باقلوا و ساندویچ مرغ سوخاری جزو بهترین گزینه‌ها برای سفارش هستند.

سایر بخش‌‌های دهکده جهانی دبی

در سال ۲۰۲۲ تعداد پیش‌خوان‌های اطلاعات در سراسر دهکده افزایش می‌یابد و شاهد نمازخانه‌های بازسازی‌شده و دستگاه‌های فروش خودکار در ورودی‌ها خواهید بود. ضمنا برای اینکه بازدیدکنندگان مجبور به حمل وسایل خود در کل مدت‌زمان گشت‌وگذار نباشند، تعداد کمدهای امانت‌داری به میزان درخورتوجهی بیشتر شده است.

منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه

«منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه» (Peter Rabbit Adventure Zone) به‌عنوان جاذبه جدید سال ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۲۲ نیز فعال خواهد بود. این شخصیت کارتونی قدیمی هنوز در قلب کودکان زنده است و امروزه پیتر کوچولو به‌همراه دوستانش لیلی دم‌کوتاهه (Lily Bobtail) و ناتکین سنجابه (Squirrel Nutkin) در دهکده جهانی دبی خانه‌هایی برای خود ساخته‌اند.

  • کافه آقای خرگوش: در این محل می‌توانید در حالی که کودکتان مشغول بازی است، یک فنجان قهوه داغ بنوشید و در محیطی آرام استراحت کنید.
  • باغ آقای مک گرگور: باغ آقای مک گرگور بهشتی برای کودکان عاشق طبیعت محسوب می‌شود که به باغبانی علاقه دارند. این باغ درست در کنار کافه مستر خرگوش قرار گرفته است. بچه‌ها می‌توانند در اینجا به باغبانی و کاشت گیاه بپردازند و در نهایت نیز آن را به‌عنوان سوغاتی به خانه ببرند.
  • هزارتوی تربچه: این هزارتو، یک پازل چالش‌برانگیز برای کودکان است که در آن باید به‌دنبال شخصیت محبوب پیتر خرگوشه بگردند و در عین حال، راه بیرون‌رفتن از این محل را پیدا کنند که قطعا برای آن‌ها مهیج و جالب خواهد بود.
  • شهربازی ناتکین سنجابه: در پارک مزبور، فعالیت‌های تفریحی و مهیج متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده است.
  • شکار گنج: این بخش بر اساس داستان پیتر خرگوشه و ماجراهای آن ساخته شده است و افراد شرکت‌کننده باید با کمک سرنخ‌ها، قفل گنج را باز کنند. کودکان می‌توانند به‌صورت گروهی یا انفرادی به این بازی مشغول شوند.
  • فروشگاه خرده‌فروشی: فروشگاه، آخرین ایستگاه در منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه است و کودکان می‌توانند اسباب‌بازی‌ها و وسایل مرتبط با پیتر خرگوشه را خریداری کنند.

موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی

موزه «باور می‌کنی یا نه ریپلی» (Ripley’s Believe It or Not) یکی از عجیب‌ترین مجموعه‌های طبیعی، علمی، هنری و انسانی در امارات متحده عربی و خاورمیانه است که در دهکده جهانی دبی قرار دارد. این اولین موزه در نوع خود در خاورمیانه است که شامل بیش از ۲۵۰ اثر هنری کمیاب، نمایشگاه‌های باورنکردنی، مجسمه‌های مومی افراد عجیب و تاریخی، بازی‌های تعاملی، گالری تاریک و غیره می‌شود.

علاوه بر ۶ گالری موضوعی، سینمای چهار بعدی و «هزارتوی آینه‌ای»‌ (Marvelous Mirror Maze) نیز جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. تماشای فیلم سرگرم‌کننده است؛ اما نهایت لذت زمانی نصیبتان می‌شود که علاوه بر دیدن بتوانید پریدن، چرخیدن و… را همراه با فیلم تجربه کنید؛ اتفاقی که در سینمای چهار بعدی تجربه خواهید کرد.

فروشگاهی با انواع سوغاتی‌های عجیب و جالب در این محل فعالیت می‌کند که می‌تواند حسن ختام خوبی برای گشت‌وگذارتان در این بخش از دهکده باشد. کل مدت‌زمان بازدید از موزه یک ساعت طول می‌کشد.

دروازه شادی

به‌منظور کاهش ترافیک و ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای بازدیدکنندگان، ورودی سومی به نام «دروازه شادی» در سال ۲۰۲۲ در دهکده افتتاح می‌شود و به این ترتیب، مدت‌زمان پیاده‌روی تا پارکینگ کاهش می‌یابد.

جاده آسیا

جاده آسیا بخش جدید دیگری است که شامل یک خیابان پیاده‌راه با ۴۳ غرفه می‌شود و به غذاها و محصولاتی اختصاص دارد که در غرفه کشورها وجود ندارد.

کابانا

کابانا، اتاقک چوبی یا حصیری است که اغلب در نزدیکی ساحل در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. در دهکده جهانی دبی امکان رزرو آن برای گروه‌های حداکثر هشت نفره وجود دارد. در حالی که در کابانا نشسته‌اید و از پیش‌خدمت خصوصی بهره‌مند می‌شوید، از اجراهای سرگرم‌کننده روی صحنه و اطراف خود لذت خواهید برد.

تفریحات دهکده جهانی دبی

علاوه بر غرفه‌های کشورهای مختلف در دهکده جهانی، جاذبه‌ها و تفریحات متنوعی برای سرگرمی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

نمایش‌های دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی میزبان ۴۰,۰۰۰ نمایش فوق‌العاده در یک فصل است که شامل نمایش‌های کودکانه و اجراهای زنده بین‌المللی می‌شود. نمایش‌های فرهنگی نیز به ارائه تصویری از فرهنگ کشورهای مختلف اختصاص دارند.

  • نمایش هنرمندان: هنرمندان از سراسر جهان اجراهایی در سطح جهانی را به‌صورت زنده به نمایش می‌گذارند.
  • نمایش کودکان: بچه‌ها از طریق شخصیت‌های کارتونی مانند پیتر خرگوشه و پی‌جی ماسک سرگرم می‌شوند.
  • نمایش بدلکاری: این نمایش در نوع خود بی‌نظیر است و بازدیدکنندگان را با ترفندهای خطرناک و جالب به خود جذب می‌کند. برای گردشگرانی که می‌خواهند نمایش‌های بدلکاری محبوب دهکده جهانی را بهتر تماشا کنند، گزینه جدیدی به نام «جایگاه ستاره» (Star Seating) اضافه شده است.
  • نمایش‌های خیابانی: اجراکننده‌های خیابانی مانند تک‌چرخ سوارها، شعبده‌بازها، آکروبات‌‌بازها و غیره از طریق اجراهای جادویی خود، گردشگران را به وجد می‌آورند. در این میان نباید از گروه فیلیپینی «Urban Crew» غافل شوید که در سال ۲۰۲۲ به دهکده جهانی بازخواهند گشت تا مهارت‌های آکروباتیک خود را نمایش دهند.
  • آتش‌بازی و رقص فواره‌ها: دهکده جهانی به‌دلیل آتش‌بازی و رقص فواره یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی دبی به حساب می‌آید. این نمایش‌های جالب را می‌توانید در آخر هفته‌ها تماشا کنید.

رویدادهای دهکده جهانی دبی

  • نمایش‌های فرهنگی: حدود ۸۰ کشور در این نمایش‌ها شرکت کرده و با اجراهای محلی و موسیقی زیبای خود، بازدیدکنندگان را به‌خوبی سرگرم می‌کنند.
  • کنسرت‌های زنده: دهکده جهانی محلی ایدئال برای علاقه‌مندان به موسیقی است؛ چراکه هنرمندان مختلفی در سطح جهانی با اجرای کنسرت‌های زنده، روح آن‌ها را جلا می‌دهند. جالب اینکه دهکده جهانی دبی در فصل جدید خود در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ای با حضور بیش از ۴۰۰ هنرمند از سراسر جهان را معرفی خواهد کرد. این برنامه‌ها شامل بیش از ۲۰۰ اجرا در هر شب می‌شود که از برنامه‌های موسیقی تا اجرای دلقک‌های کلمبیایی و گروه‌های کمدی را در بر می‌گیرند. اگر به «لود هاوس» (Loud House) بروید، شاهد نمایش‌‌ها و موسیقی‌های مربوط به بالیوود و همین طور نورپردازی خواهید بود. یکی دیگر از گروه‌های بین‌المللی که به‌خاطر درخواست مردم، در فصل جدید ۲۰۲۲ در این محل هنرنمایی خواهد کرد، گروه کلمبیایی «AAIJAA» نام دارد که با درام‌های خود، علاقه‌مندان را سرگرم می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *