تمکن مالی

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به کسانی اعطا می‌شود که توان مالی قابل توجهی داشته و نیاز به کار در کشور مقصد نداشته باشند. عمده ترین تفاوت این روش با سایر روش‌ها این است که در روش تمکن مالی، دریافت اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری ممکن است و شما ملزم به انتقال مبلغ زیادی بابت سرمایه گذاری یا خرید ملک در اسپانیا نیستید.

شما در این روش، برای هرگونه فعالیتی اعم از راه اندازی کار یا مدیریت یا خرید بیزینس یا سرمایه گذاری در شغل و یا ثبت شرکت برای تمام اعضای خانواده مجاز هستید و از ابتدا می توانید شروع به فعالیت و کسب درآمد نمایید.
همچنین شما پس از تکمیل مدارک لازم برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی و موافقت کشور اسپانیا، بدون فاصله می توانید با اجاره ملک در اسپانیا و دریافت Nie از کشور اسپانیا، برای زندگی در این کشور اقدام نمایید.

اما این را به خاطر داشته باشید، باتوجه به اینکه پروسه دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی نیاز به تجربه و تخصص وکیل معتمد دارد، در صورتی که اقدام غیرحرفه ای انجام دهید، ویزای اقامت ریجکت می گردد و پروسه پیچیده ای در انتظارتان خواهد بود پس حتما با وکلا و مشاوران متخصص مشورت کنید.

پس از انجام امور مربوطه و شروع زندگی در اسپانیا شما پس از ۱۰ سال موفق به اخذ شهروندی اسپانیا و دریافت پاسپورت خواهید شد.

 

 

مهم ترین مدارک برای بررسی شرایط متقاضی برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی عبارت اند از:

۱ – مدارک شغلی

۲ – سند های ملکی

۳ – پرینت ۶ ماهه حساب بانکی

۴ – سپرده بانکی (در صورت وجود)

۵ – درآمد های ثابت مالی

۷ – پاسپورت تمام اعضا خانواده

 

مهمترین نکته در اخذ اقامت اسپانیا اثبات درآمد سرپرست خانواده مبنی بر تمکن مالی خودو خانواده در ایران برای اخذ اقامت اسپانیا می باشد.

 

اصل مدارک زیر جهت ترجمه به زبان اسپانیایی :

۱ – مدارک شغلی (جواز کسب) پروانه مطب، حکم کارگزینی ، مدرک نظام مهندسی

۲ – دآمدهای ثابت مالی اعم از سپرده ثابت ، اجاره نامه ، سهام

۳ – شناسنامه کلیه افراد خانواده