منطقه گردشگری بهشتی در سوئیس

منطقه گردشگری بهشتی در سوئیس

ماترهورن

ماترهورن، قله نوک‌تیز نمادین سوئیس یکی از بلندترین کوه‌های آلپ است. در مرز ایتالیا، این قله افسانه‌ای تا ۴۴۷۸ متر ارتفاع دارد و چهار وجه شیب‌دار آن در جهت نقاط قطب‌نما قرار دارد. اولین صعود در سال ۱۸۶۵ با سقوط چهار کوهنورد در حین فرود به طرز غم‌انگیزی به پایان رسید. امروزه هزاران کوهنورد باتجربه هر تابستان به اینجا می‌آیند.

در پای این قله عظیم، دهکده جذاب زرمات، یک تفرجگاه بین‌المللی عالی با کالسکه سواری، کلبه‌های عجیب‌وغریب و رستوران‌ها و هتل‌های کلاس جهانی قرار دارد. برای حفظ کیفیت هوا و محیط آرام تردد وسایل نقلیه موتوری در روستا ممنوع شده است.

اینترلاکن

اینترلاکن که بین دریاچه تون در غرب و دریاچه برینز در شرق قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های تابستانی سوئیس است.

قله‌های قدرتمند برج ایگر، مونچ و جونگ‌فراو در بالای شهر فرصت‌های عالی را برای ماجراجویی‌های کوهستانی فراهم می‌کنند. پیاده روی، کوهنوردی، قایق‌سواری و کایاک سواری از فعالیت‌های اصلی گردشگران در این مکان هستند.

بیش از ۴۵ راه‌آهن کوهستانی، تله کابین و تله‌اسکی بازدیدکنندگان را به اطراف منتقل می‌کنند و فرصت‌های زیادی را برای گشت‌وگذار از ارتفاعات را فراهم می‌کنند.

لوسرن

برای تصویرسازی لوسرن، یک دریاچه آبی درخشان را تصور کنید که توسط کوه‌ها احاطه شده است، یک شهر قدیمی قرون‌وسطایی بدون ماشین، پل‌های سرپوشیده، گردشگاه‌های کنار آب، ساختمان‌های تاریخی نقاشی‌شده و میدان‌های آفتاب‌گرفته با فواره‌های جوشان. جای تعجب نیست که لوسرن (به آلمانی، لوزرن) بهترین نقطه برای گردشگران است.

این شهر بی‌نظیر سوئیس که به‌خاطر کنسرت‌های موسیقی خود مشهور است، تک‌نوازان، رهبران و ارکسترهای مشهور را به جشنواره بین‌المللی موسیقی سالانه خود می‌کشاند. مرکز فرهنگ و کنوانسیون یکی از سالن‌های کنسرت پیشرو در جهان است.

یکی از مشهورترین نقاط دیدنی شهر، پل چپل است که در قرن چهاردهم ساخته شده است. در یک پارک کوچک، بنای یادبود شیر معروف قرار دارد، مجسمه‌ای از یک شیر در حال مرگ، که به‌افتخار مرگ قهرمانانه گارد سوئیسی در جریان حمله به تویلری در انقلاب فرانسه احترام می‌گذارد. علاقه‌مندان به تاریخ از موزه حمل‌ونقل سوئیس با نمایشگاه‌هایی در مورد انواع حمل‌ونقل، ازجمله سفرهای هوایی و فضایی، لوکوموتیوهای راه‌آهن و یک افلاک‌نما لذت خواهند برد.

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو، بزرگ‌ترین دریاچه آلپ اروپا، در مرز سوئیس و فرانسه قرار دارد و در سواحل برخی از محبوب‌ترین شهرهای سوئیس قرار دارد. شهر ژنو بین قله‌های پوشیده از برف زیبا در نقطه‌ای که رود رون به دریاچه ژنو می‌ریزد قرار دارد.

این ˮپایتخت صلح“ فرانسوی‌زبان، مقر اروپایی سازمان ملل است و ترکیبی دلپذیر از شادی دو زندگی فرانسوی و ساختار سوئیسی را در خود دارد. گردشگاه‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها اطراف دریاچه را احاطه کرده‌اند و شهر قدیمی نقطه‌ای دوست‌داشتنی برای قدم زدن در میان ساختمان‌های تاریخی است. جت دیو، فواره‌ای در دریاچه ژنو که آب را به ارتفاع ۱۵۰ متر به هوا پرتاب می‌کند، یک مکان دیدنی مشهور است. جاذبه‌های فرهنگی شامل خانه اپرا و تئاتر بزرگ است که نمایش‌های بین‌المللی را اجرا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *