کالج

 

تحصیل در کالج کانادا و اخذ ویزا تحصیلی

 

همانطور که آگاهید مبنا و هدف کالج ها در سراسر دنیا آماده سازی متقاضی برای ورود به بازار کار است.بنابراین کالج‌ها از نظر تئوری تمرکز کمتری روی دروس گذاشته و بیشتر به جنبه کاربردی و عملیاتی توجه می‌کنند. در واقع کالج ها همان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در کانادا هستند که نقش اصلی آن‌ها آموزش نیروی کار است. در حالیکه دانشگاه های متقاضیان را برای هدف های آکادمیک آماده می‌کنند.

تحصیل در  کالج  به کسانی پیشنهاد میشود که قصد ورود سریع به بازار کار را دارند و به دنبال شغل های با درآمد متوسط و کاربرد زیاد هستند از این رو توصیه می‌کنیم دوره هایی که دوره کارورزی دارند را انتخاب کنند زیرا این دوره به متقاضی این فرصت را می‌دهد تا بتواند در دوره کارورزی ارتباطات کاری خود را گسترش داده و شانس خود را برای استخدام شدن امتحان کنند.

 

سیستم آموزشی کالج و انواع آن

کالج ها به دو دسته ،کالج های دولتی کانادا و خصوصی تقسیم می گردند . شرایط تحصیل در کالج شاید نسبت به دانشگاه کمی آسان تر باشد . دوره های این به شرح زیر می باشد .

۱. دوره DEC : این دوره تحصیلی در کالج های کبک ارائه میشود و پیش نیاز ورود به آن دیپلم دبیرستان می باشد .
۲. دوره های Diploma : شرایط و پیش نیاز تحصیل در دوره دیپلما کالج های کانادادیپلم و پیش دانشگاهی می باشد .
۳. دوره Certificate : پیش نیاز و شرایط دوره سرتیفیکیت کالج های کانادا ، مدرک دیپلم می باشد .
۴. دوره Post Bachelor : پیش نیاز و شرایط دوره های پست بچلر کالج های کانادا ، لیسانس می باشد .
۵. دوره Bachelor : پیش نیاز و شرایط تحصیل در دورهای بچلر کالج کانادا ، دوره دیپلم وپیش دانشگاهی می باشد .

 

نمره زبان مورد نیاز

 

برخی از کالج‌ها نیاز به نمره زبان حداقل آیلتس ۶ دارند. البته در بسیاری از کالج‌ها این امکان وجود دارد که متقاضی از طریق انجام تست آنلاین سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را اثبات نماید.

 

شهریه کالج در کانادا

و اما مهمترین مسئله یا همان شهریه کالج های کانادا. شهریه های این دوره ها عموما بین ۸,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار در سال است. در واقع هزینه‌ها بستگی به دوره و فشردگی کلاس‌ها دارد. در طول دوران تحصیل در کالج متقاضی باید هزینه بیمه درمانی خود را نیز علاوه بر هزینه های زندگی پرداخت کند.

 

شرط سنی برای اخذ پذیرش

طبق قانون هیچ شرط سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا وجود ندارد. البته آفیسرهای اداره مهاجرت مسلما فاکتور سن را در ارزیابی پرونده ویزای متقاضیان در نظر می‌گیرند اما طبق قوانین قانون برای ممنوعیت اخذ پذیرش در مورد سن وجود نداشته ولی پرونده متقاضی باید برای آفیسر اداره مهاجرت توجیه پذیر باشد.

 

اخذ ویزای همراه کاری متقاضی

فرد همراه متقاضی اصلی می‌تواند برای دریافت ویزای بازدید یا ویزای کار اقدام نماید و محدودیتی در این مورد وجود ندارد و فرزند متقاضی نیز امکان برخورداری از تحصیل رایگان در کانادا را خواهد داشت.

 

امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کالج های کانادا

پس از تحصیل در دوره های کالج در کانادا، بسته به استانی که در آن تحصیل کرده‌اید، روش های مهاجرتی مختلفی برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد.
در برخی از استان‌ها پس از ادامه تحصیل بلافاصله امکان اخذ اقامت دائم وجود داشته و در برخی دیگر متقاضی ابتدا اجازه کار و سپس ویزای اقامت را دریافت می‌کند.

 

سخن پایانی

اگر قصد دارید از کالج های کانادا پذیرش بگیرید مسئله ای که حائز اهمیت است شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل است لذا نسبت به دوره انتخاب شده وسواس بسیاری خرج دهید زیرا یک سری از دوره‌ها متقاضی را برای اخذ اقامت و ویزای کار واجد شرایط می‌کنند. در حالیکه برخی از دوره‌ها این ویژگی را ندارند. از اینرو اهمیت مشاوره با کارشناسان پذیرش و ویزای تحصیلی، جهت ادامه تحصیل در کانادا بسیار زیاد است.