بلوکارت

بلوکارت آلمان یا کارت آبی آلمان چیست؟

ویزای بلوکارت آلمان نوعی از انواع اقامت اروپاست که تا پیش از سال ۲۰۱۹ برای جذب نیروهای متخصص با تحصیلات دانشگاهی در نظر گرفته شده بود اما خوشبختانه از سال ۲۰۲۰ متقاضیانی که مدرک دیپلم دارند و سابقه کاری کافی شامل این قانون نیز می شوند. بدین صورت که باید حداقل ۵ سال تجربه کار داشته باشند. در واقعدبلوکارت ویژه افراد متخصص است.
به طور کلی blue card آلمان به افرادی تعلق می گیرد که در آلمان به مشاغل تخصصی مشغول بوده و درآمدی بیشتر از ۴۲۰۰ یورو در ماه داشته باشند.

شرایط اخذ بلوکارت آلمان به نحوی است که طرق مختلفی همچون دریافت پیشنهاد شغلی و استخدام در شرکت قابل انجام است.

و اما این سوال پیش می آید که نحوه دریافت blue card آلمان چگونه ست؟

کشور صنعتی آلمان به سبب رشد منفی جمعیت و کمبود نیروی کار از طریق blue card آلمان راهی برای جذب نیروهای متخصص مهاجر فراهم آمده است. 

شما از دو روش میتوانید برای اخذ این ویزا شانس خود را امتحان کنید:

۱. ثبت شرکت
۲. قرارداد کار از کارفرمای آلمانی

خوشبختانه شما در صورت اخذ بلوکارت، میتوانید کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نیز مشغول به کار شوید.

افراد لازم است یا از طریق job offer (پیشنهاد شغلی) اقدام نمایند و یا از طریق ویزای job seeker (جستجوی کار) . نکته حائز اهمیت این است که در این روش ها اقامت فرد در ابتدا اقامت کاری است و پس از گذشت یک سال به بلوکارت تبدیل می شود که حقوق فرد از میانگین حقوق رشته تحصیلی خود بالاتر و اغلب بالاتر از ۴۲۰۰ یورو باشد. به بیان دیگر، در اغلب موارد حداقل حقوق بلوکارت ۴۲۰۰ یورو در نظر گرفته می شود.

همچنین از طریق ثبت شرکت شما میتوانید بلوکارت خود را بگیرید به این صورت که، به یک پشتوانه مالی حدوداً ۱۰۰ هزار یورویی نیاز دارید. البته تنها نشان دادن این مبلغ ضروری است و تمامی آن صرف پروسه ثبت شرکت نمی شود.