جاب سیکر

آلمان با داشتن بزرگترین اقتصاد در اروپا و پنجمین اقتصاد جهان یکی از سرآمدترین کشورها جهت مهاجرت شغلی است.
در این راستا مشاغل زیادی در آلمان برای افراد خارجی با مهارت های تخصصی پیدا می شود و حتی پیدا کردن مشاغل غیر تخصصی و معمول نیز در این کشور دارای شانس قابل ملاحظه ای است.
همچنین ممکن است مشاغل انگلیسی زبان را در آلمان پیدا کنید، اگرچه در اکثر موارد دانستن ولو اندکی زبان آلمانی برای پیدا کردن شغل در این کشور، مورد نیاز بوده و پذیرش ویزای آن دسته از متقاضیان اخذ ویزای جستجوی کار آلمان که دارای مدرک زبان آلمانی هستند در اولویت می باشد.
قطعا تاکنون نام ویزا جاب سیکر (Jobseeker) رابسیار شنیده اید . در این مطلب به طور مفصل به این ویزا پرطرفدار میپردازیم.

اگر شما دعوت نامه کاری از یک کارفرما در آلمان ندارید، با داشتن ویزای جستجوی کار آلمان (که گاهی با نام ویزای “کارجویان آلمان” نیز شناخته می‌شود) ۶ ماه فرصت خواهید داشت تا در این کشور به دنبال شغل مناسب خود بگردید. از این رو به این ویزا، ویزای شش ماهه کار آلمان نیز گفته می شود.
اگر در این مدت موفق شوید که با کارفرمایی به توافق برسید و با وی قرارداد کاری امضاء کنید، می‌توانید ویزای جستجوکار آلمان خود را به ویزای کار آلمان تبدیل نمایید.
در این روش برای پیدا کردن کار در آلمان، نخست باید با اخذ ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان وارد خاک این کشور شوید سپس بر اساس این ویزا، به شما مجوز اقامت کوتاه مدت در خاک این کشور داده می شود تا در این فرصت، به صورت حضوری به جستجوی کار در آلمان بپردازید چنانچه نتوانستید قراردادی دریافت کنید متاسفانه این ویزا قابل تمدید نبوده و ناچار به بازگشت خواهید شد.

شرایط مورد نیاز ویزا جاب سیکر

این ویزا بسیار شرایط راحتی داشته و قطعا با کمی تلاش و پشتکار کمتر از ۲ سال به مقصود خود خواهید رسید . شرایط عبارت اند از:

۱. دارا بودن مدرک دانشگاهی
۲. حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی
۳. دانش زبان
۴. عدم محدودیت سنی
۵. ۵۱۲۰یورو تمکن مالی